مردم فکر می کنند ماهی های شن زده تازه از آب گرفته شده‌اند و تازه هستند این در حالیست که ماهی فروشان متخلف برای پنهان کردن کهنگی ماهیان به آن شن می زنند

به گزارش ندای گیلان،دکتر سهراب عاقبتی در خصوص وضعیت سلامت ماهی های صید شده در گیلان گفت:خوشبختانه در سالهای اخیر برای ساماندهی ماهی فروشان اقدامات خوبی در استان انجام شد اما هنوز دست‌فروشانی هستند که به مردم ماهی می فروشند و تخلفات زیادی هم دارند.

وی افزود: ضروری است مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از خرید ماهی‌هایی که در زمین ریخته شده اند،پرهیز کنند زیرا از نظر بهداشتی این کار اصلا مورد تایید نیست.

دکتر عاقبتی با اشاره به اینکه برای برخورد با این دست فروشان شهرداری ها برخورد می کنند،تصریح کرد:درصورت مشاهده دامپزشکی استان نیز با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه مردم فکر می کنند ماهی های شن زده تازه از آب گرفته شده‌اند و تازه هستند این در حالیست که ماهی فروشان متخلف برای پنهان کردن کهنگی ماهیان به آن شن می زنند،تصریح کرد:تشخیص ماهی سالم و تازه کاری آسان است و یکی از نشانه‌ها این است که فلس ماهی به راحتی کنده نمی‌شود.

دکتر عاقبتی براقی چشم و نماندن آثار فشار انگشت برتن ماهی را پس از فشار دادن از دیگر نشانه های تازه بودن ماهی عنوان کرد.

وی در ادامه از نظارت بر ماهیان تخم چشم زده توسط دامپزشکی استان خبر داد و گفت: پس از تایید سالامت این بچه‌ماهیان به مزارع پرورشی ماهی که اغلب از نوع ماهیان خاویاری و قزل آلا هستند، فرستاده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: گیلان بیش از170مزرعه پروش ماهیان سردآبی دارد