مدیرکل صنعت گیلان در نشست ارز ترجیحی با اصناف و بازاریان اعلام کرد: مانور نظارتی امروز با حضور 230 تیم به صورت هماهنگ و متحدالشکل در سطح بازار حضور یافتند و بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی در گیلان برای اجرای هوشمند سازی یارانه ها آماده همکاری و تعامل هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛ تیمور پورحیدری در نشست با اصناف و بازاریان که با حضور استاندار و مدیران مرتبط در محل سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: اصناف؛ متخصص تعادل بازار هستند و به یاری خدا نگرانی‌های مردم در کسری اقلام اساسی تا آخر هفته در گیلان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام خبر تامین بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام برای کارخانجات تولید روغن استان گفت: طی بازدید اخیر که به اتفاق معاون امور اقتصادی استانداری از گمرکات انجام شد بخشی از آن مواد خام روغن خوراکی ترخیص و تحویل کارخانجات شده است و به علاوه آن مقدار ۱۰ هزار تن دیگر نیز در مسیر ورود به بندرگاه انزلی است.

وی از تلاش های مختلف صورت گرفته در جریان رفع کمبود های بازار سخن گفت و تاکید کرد: از مراجع ذیربط نظارتی و گمرکی به شدت پیگیر ترخیص و حمل و نقل سریع مواد خام از گمرک به کارخانجات تولید روغن و عرضه به بازار هستیم و با توجه به نیاز مبرم بازار ، واردکنندگان نباید در این امور تعلل کنند.

پورحیدری به مانور بزرگ انجام شده امروز با بیش از ۲۳۰ اکیپ نظارتی با خودروهای مشخص سامانه۱۲۴ اشاره کرد و افزود: جا دارد که از حضور دلگرم کننده و میدانی استاندار پرتلاش در این مانور تشدید نظارت و بازرسی اداره کل صمت تشکر نمایم که پس از حضور در این رژه خودرویی و طرح نظارتی؛ سپس در محل میز خدمت و سامانه پاسخگویی ۱۲۴ حضور یافتند و از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به گزارشات مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات قرار گرفتند.

مدیرکل صمت گیلان هدف‌گذاری این مانور را اطمینان بخشی و ایجاد تعادل و آرامش بازار دانست و تصریح کرد: در این طرح که از روز قبل نیز آغاز شده بود؛ بیش از ۳  هزار بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل پرونده و جریمه ۵ میلیارد تومانی برای محتکرین و متخلفین در گیلان شده است.

وی حضور استاندار در فروشگاه های بزرگ و مراکز عمده فروشی و اتاق اصناف رشت را بسیار امید بخش دانست و اضافه نمود: این همراهی برای نظارت در سطح عرضه برای کلیه بازاریان و اصناف قابل تحسین است و می‌تواند در روند آرامش بازار و تشریک مساعی اصناف و پیشگیری از سودجویی در زنجیره تامین اقلام اساسی، بسیار اثرگذار باشد.

پورحیدری از ادامه مانور تا پایان هفته سخن گفت و تاکید کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به صورت شبانه روزی فعال است و در این طرح نظارتی بسیج اصناف، تعزیرات، اتاق‌های اصناف، جهاد کشاورزی و سایر ارگان های مرتبط نیز به میدان آمده اند و از ظرفیت همه این نهادها برای رسیدگی به وضعیت بازار استفاده می‌شود که این همراهی و همدلی جای تشکر دارد.