جمعی از کارگران کارخانه سیمان لوشان به اتفاق اهالی شهر لوشان با امضای طوماری خطاب به مقامات مسئول نسبت به قطع درختان این کارخانه قدیمی هشدار دادند و خواستار رسیدگی به این وضعیت نابسامان شدند.

به گزارش ندای گیلان،جمعی از کارگران کارخانه تعطیل شده 300 تنی سیمان لوشان در تماس با ایلنا از قطع حدود 160 درخت چنار 60 ساله این واحد تولیدی وسوزاندن  ریشه این در ختان توسط عوامل کارفرمایی خبر دادند.

به گفته این کارگران  کارخانه سیمان لوشان که حدودا 36 ماه پیش به بهانه مستهلک بودن و نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل شده است، حدود 5 هکتار فضای سبز دارد که دارای درختان چنار ،زیتون وسرو 60 ساله است.

از قرار معلوم، این کارخانه صنعتی بعد از تعطیلی و بیکاری حدود 180 کارگر آن وضعیت بلاتکلیفی دارد که اخیرا عوامل کارفرما با مجوز شهرداری وشورای شهر شروع به قطع وسوزاندن ریشه حدود 160 اصله درخت چنار به دلایل نامعلومی کرده است و همین اتفاق نارضایتی کارگران واهالی شهر لوشان  در شهرستان رودبار استان گیلان  را فراهم کرده است .

این کارگران با ارسال طوماری خطاب به مقامات ارشد دولتی بویژه سازمان محیط زیست، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه درباره قطع وسوزاندن ریشه درختان این کارخانه شده‌اند.

در بخشی از این نامه که به امضای برخی کارگران سابق  این  کارخانه واهالی شهر لوشان رسیده آمده است: علاوه بر قطع درختان کهن سال حدود 19 کارگری که در این کارخانه برای محافظت از کارخانه و نگهداری از فضای سبز هنوز در کارخانه باقی مانده اند اجازه آبیاری درختان وسایر فضای سبز 5 هکتاری کارخانه را ندارند و در صورت ادامه این وضعیت به طور کل پوشش گیاهی کارخانه از بین می رود.

همچنین در این طومار آمده است: متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک کارخانه که زمانی تنها محل در آمده اهالی یک منطقه  بوده وکارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری پوشش گیاهی محل کار خود کرده اند اقدام به قطع  وسوزاندن درختان  نه با مواضع مسئولان عالی رتبه کشور درراستای توجه به محیط زیست همخوانی ندارد.

در ادامه نامه، کارگران وضعیت فعلی را حاصل ناکارآمدی سیاست‌های مدیریتی دانسته‌اند و افزوده‌اند: جدا از وضعیت اسفبار فضای سبز کارخانه  که توسط مسئولان شهرداری ومحیط زیست پی گیری نمی شود درباره فروش قطعات و ماشین آلات سالم کارخانه به جای ضایعات چه از طریق رسانه ها و چه به صورت کتبی و شفاهی نامه نگاریهایی با مسئولان  انجام داده ایم که متاسفانه با بی توجه ای مسئولان هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم واین روند همچنان در این واحد ادامه دارد.

در پایان این نامه می‌خوانیم: ما کارگران سابق سیمان لوشان وجمعی از اهالی شهر لوشان  که در شرایط فعلی اقتصاد کشور برای آینده شغلی خود وفرزندانمان نگرانیم ضمن در خواست جلوگیری از تخریب  این واحد تولیدی وقطع و سوزاندن درختان  آن در عین حال از مسئولان می خواهیم این کارخانه را به نوعی دوباره بازگشایی کنند.