“مارادونا” واقعا بازیکن و مربی بسیار خوبی بود و یادم هست با همه بازیکنان بسیار مهربان بود و پس از هر مسابقه هم کفش،توپ یا پیراهن امضا شده خودش را به بازیکنان می داد که به من هم داد. به همه احترام می گذاشت و به خاطر آمریکاستیزی،شیفته آقای «احمدی نژاد»بود.

به گزارش ندای گیلان،مهاجم تند و تیز تیم فوتبال پدیده می گوید: «دیه گو مارادونا که افتخار شاگردی‌اش را داشتم، شیفته «احمدی نژاد» بود و دایم آن را به ما یادآوری می کرد.»
اعتراف می کنم عبارت”دوقلوهای جدانشدنی!” بهترین توصیفی بود که از مدیر رسانه ای باشگاه “پدیده خراسان” درباره دو فوتبالیست توانمند این باشگاه شنیدم.”محمدرضا خلعتبری”و”شهاب گردان” به لحاظ پست بازی شان در زمین فوتبال(اولی: مهاجم و گلزن ؛ دومی: دروازه بان)  و حتی به لحاظ فیزیک جسمانی وجه تشابه  چندانی با یکدیگر ندارند ولی وقتی با آن ها همکلام می شوی پی به همدلی عمیق و رفاقت طولانی آن ها می بری که باعث شده  سال های زیادی بایکدیگر در تیم های ابومسلم مشهد،سپاهان و ذوب آهن اصفهان،پرسپولیس تهران و… و البته حالا پدیده خراسان”همبازی” باشند .گلچین فرازهای مهم گفت و گوی صریح ما را با این دو مهره سرشناس از همین جا دنبال کنید…
بهترین گل عمرم را با پیراهن تیم”ابومسلم” زدم!
خلعتبری:متولد 23شهریور1362در رامسر هستم و خیلی خوش شانس بودم که در سال 83 مورد توجه”اکبر میثاقیان”-سرمربی وقت تیم شموشک نوشهر-واقع شدم و زمانی که ایشان به لیگ برتر رفت و سرمربی تیم”ابومسلم” شد، مرا نیز با خود به تیم مشهدی آورد.آن زمان جمعی از بازیکنان نخبه چون مجتبی جباری،خسرو حیدری،سید محمد حسینی،آندرانیک تیموریان،شهاب گردان،حسین بادامکی و…در تیم ابومسلم مشهد بودند ویادم هست شب نخستین بازی ام برای ابومسلم تا صبح از خوشحالی خوابم نمی برد. ما با حمایت های مدیرعامل وقت باشگاه(سردار ملاحی)و سرمربیگری(اکبر میثاقیان)تیمی رویایی داشتیم و توانستیم طی سال اول به مقام “پنجم”لیگ و در سال دوم به فینال جام حذفی کشور برسیم که در فینال جام حذفی با اشتباهات داوری مقابل تیم”صباباتری تهران”-صبای قم امروز-شکست خوردیم.  من در واقع از تیم”ابومسلم مشهد”به فوتبال ایران معرفی شدم و این را بگویم که بهترین گل عمر فوتبالی ام را نیز با پیراهن”ابومسلم” پس از یک مجموعه دریبل های پی در پی وارد دروازه”پرسپولیس تهران”کردم. تا امروز در باشگاه های بسیاری در داخل و خارج از کشور بازی کرده ام،اما در باشگاه”ابومسلم”شاهد اوج حرفه ای گری و انضباط مالی و همدلی بودم .بعدها به توصیه”خداداد عزیزی”در سال 85 راهی تیم”ذوب آهن اصفهان”شدم و الغرافه و الوصل قطر،سپاهان،عجمان امارات،پرسپولیس،گسترش فولاد،سایپا و پدیده تیم های بعدی من تا امروز بوده است.
بازی بعدی در لیگ با پرسپولیس
خلعتبری:در لیگ برتر، هفته آینده بازی سختی با پرسپولیس در تهران داریم.پرسپولیس تیمی بسیار قوی با کادرفنی خوب است اما ما در بازی های اخیر باوجود ارائه بازی های بسیار خوب دچار بدشانسی شده ایم،حتما باید در این مسابقه خارج از خانه امتیاز بگیریم تا نتایج نامطلوب اخیر را جبران کنیم.
گردان:تیم پرسپولیس در فصول اخیر تیمی منسجم بوده است و کادرفنی وبازیکنان بسیار خوبی دارد و در حضور تماشاگرانش هم بازی می کند،  ما نیز تیمی هستیم که نشان داده ایم خوب فوتبال بازی می کنیم و به نظر من بازی پدیده با پرسپولیس مثل همیشه جذاب و تماشایی خواهد بود.
بهترین بازیکن دنیا و ایران 
خلعتبری:بدون شک”لئونل مسی”.در فوتبال ایران نیز معتقدم مثل”علی کریمی” دیگر در فوتبال ما نمی آید.البته من در فوتبالیست های ایرانی  از سبک بازی”قاسم خدادادی فر”و”محرم نویدکیا”لذت می بردم و الگوی فوتبالی من هم”پابلو آیمار”آرژانتینی بود.من بیشتر به کار آموزش فوتبال پایه علاقه مندم و شاید هم روزی در مدرسه فوتبال خودم در شمال،به آن پرداختم.
گردان:از نظر من،برترین بازیکن دنیا«مسی» است.در دروازه بانی هم انتخاب من اولیور کان،پیتر اشمایکل و ایگر کاسیاس است. در فوتبالیست های ایرانی هم بازی”احسان حاج صفی”و”محمدرضا خلعتبری” را خیلی قبول دارم.فعلا هم اصلا به مربیگری در آینده فکر نمی کنم.
ماجرای عکس 3نفره با “مارادونا”
خلعتبری:یکی از بزرگ ترین افتخارات من شاگردی”دیه گو مارادونا” در یک تیم اماراتی است.”مارادونا” واقعا بازیکن و مربی بسیار خوبی بود و یادم هست با همه بازیکنان بسیار مهربان بود و پس از هر مسابقه هم کفش،توپ یا پیراهن امضا شده خودش را به بازیکنان می داد که به من هم داد. به همه احترام می گذاشت و به خاطر آمریکاستیزی،شیفته آقای «احمدی نژاد»بود. عکس سه نفره ما هم  یادگار روزی است که«شهاب» برای دیدن من به دبی آمده بود و من هم دوربین را به یک عکاس آماتور دادم تا از ما سه نفر عکس بگیرد البته بعدا فهمیدیم که چه عکس بد و بی کیفیتی از ما گرفته است!  من عکس های بسیاری با مارادونا دارم و قرار است به زودی برای دیدنش راهی امارات شوم.
گردان:این عکس را من در فضای مجازی گذاشتم و ماجرای دیدار من با “محمدرضا”در امارات بود که  چون افراد برای عکس گرفتن با اسطوره فوتبال دنیا(دیه گو مارادونا) روزها  و ساعت ها در انتظار می ماندند، از فرصت استفاده کردیم و عکسی به اتفاق مارادونا گرفتیم که از شانس بد ما اصلا کیفیت مناسبی نداشت اما چون ارزشمند بود،آن را بسیار دوست دارم.
خاطره جالب از ابومسلم
خلعتبری:یادم هست در برخی بازی های حساس،اکبرآقا(میثاقیان)دستور می داد که برای آرامش بیشتر بازیکنان،تلفن های همراه بازیکنان(که تازه در آن موقع رواج پیدا کرده بود)جمع شود. ما هم با توجه به جدید بودن فناوری،”سیم کارت ها” را در می آوردیم و تلفن ها را تحویل می دادیم. بعد یک گوشی پیدا می کردیم و پنهانی تلفن می زدیم و بنده خدا  سرمربی دوست داشتنی ما هم خیالش راحت بود که ما را کنترل کرده است!
گردان:اکبر آقا همیشه همین طوری پراسترس مربیگری می کرد.یادم هست،گاهی از شدت هیجان،داخل زمین می شد که از سوی داور هم جریمه می شد. روزی در یکی از بازی ها دیدم آقای میثاقیان با لحن جدی وبامزه ای چند بار خطاب به”زنده یاد جلال خوشزاد”-سرپرست وقت تیم ابومسلم مشهد- گفت:آقا جلال، چرا وقتی داخل زمین می روم  جلوی مرا نمی گیری؟!دوست داری من محروم بشوم؟چند دفعه باید تکرار کنم؟!…