روز گذشته اخباری تایید نشده از مرگ نوزادی ۱ روزه در بیمارستان الزهرا رشت منتشر شد. در جزئیات این خبر هولناک آمده بود که برش عمیق در هنگام انجام عمل سزارین، موجب خونریزی و مرگ رقیه یک روزه در این بیمارستان شده است.

به گزارش ندای گیلان ،خزرآنلاین در مطلبی نوشت:در جزئیات این خبر هولناک آمده بود که برش عمیق در هنگام انجام عمل سزارین، موجب خونریزی و مرگ رقیه یک روزه در این بیمارستان شده است.

روز گذشته اخباری تایید نشده از مرگ نوزادی ۱ روزه در بیمارستان الزهرا رشت منتشر شد. در جزئیات این خبر هولناک آمده بود که برش عمیق در هنگام انجام عمل سزارین، موجب خونریزی و مرگ رقیه یک روزه در این بیمارستان شده است.

در همین راستا، محمدتقی آشوبی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین با تایید این خبر، گفت: به زودی اخبار تکمیلی در این خصوص را اعلام خواهیم نمود.

گفتنیست از روز گذشته موضوع قصور پزشکی در خصوص این اتفاق در فضای مجازی مطرح شده است که می بایست هرچه سریعتر این موضوع بررسی و پیگیری قانونی شود.

در فضای مجازی اما فایل صوتی منتسب به مادر رقیه یک روزه منتشر شده است و در آن گفته شده است که بنده اورژانسی به بیمارستان الزهرا رفتم و سپس تشخیص دادند که باید زایمان کنم. من را راهی اتاق عمل کردند.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه بنده از کمر بی حس بودم همه چیز را میشنیدم بچه را که آوردن بیرون بچه گریه میکرد. صدای گریه رقیه را شنیدم بعد صدای دکتر را شنیدم که میگفت: “پای سالم بچه رو گرفتی بریدی الان من اینو چیکارش بکنم؟!”

وی اضافه کرد: دستیار دکتر بالای سر من بود و گفتش ببخشید. چند کارآموز هم در اتاق عمل حضور داشتند. به آنها گفت: “پاشو نگه دارین خونریزی نکنه یکی هم بخیه بزنه”

وی با تایید بریده شدن پای نوزاد هنگام عمل سزارین، گفت: بعد ااز این اتفاق بچه را از اتاق عمل به بیرون فرستادند. شوهرم برای دیدن نوزاد رفت اما نگذاشتند همسرم وارد اتاق شود از دور هم میدید که بچم سالم است و گریه میکند. به آنها گفتم که پای بچه را بریده اند اما گفتند چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حدود ساعت ۱۰ صبح این اتفاق رخ داد، گفت: گفتند ما نمیتوانیم بچه را اینجا نگه داریم و باید در دستگاه ای سی یو بماند و باید نوزاد را از اینجا ببرید.

در آن شرایط ما نمیتونستیم کاری کنیم. بعد اینکه شوهرم سراغ نوزاد رفت گفتند که رقیه فوت کرده است و برای تحویل گرفتنش باید به سردخانه مراجعه کنیم.

وی افزود: رقیه ما از ساعت دو و نیم ظهر فوت کرده بود اما به ما اطلاع نداده بودند. نوزاد به دلیل اینکه نه تو دستگاه نگه داشته بودند و نه حالش خوب بود و به خاطر خراش عمیقی که به روی پا داشت خونریزی زیاد کرد و فوت شد. مگر یک نوزاد چقد خون دارد؟! بچه سالم بود. صبح روز بعد به اصرار من شوهرم که میدانست پای نوزاد خراش دارد به سردخانه رفت و گفت باید پای بچه را ببینیم. بعد پای بچه را دید که خراش خیلی عمیقی بر روی پای رقیه بود. خراشی به طول هشت سانت که علاوه بر اون عمیق بود و بد بخیه خورده بود. حتی بعضی قسمتاش اصلا بخیه نخورده بود و فقط پانسمان شده بود.همسر بنده هم به دادگاه مراجعه میکند و اکنون منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم.

وی ادامه داد: به ما گفته شده جواب ۴ ماه طول میکشد، حتی یک عذرخواهی ساده هم از ما نشده. بیمارستان در نامه ای تمام مسائل نوزاد را نرمال عنوان کرده و تنها به خراش روی پای نوزاد اشاره و علت فوت را نیز نامعلوم گزارش کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم پزشکی قانونی هرچه سریعتر پاسخ دهد تا ما بتوانیم شکایت را پیگیری کنیم. ما از لحاظ روحی خیلی تحت فشار هستیم. خودم شوهرم خانواده من خانواده اش. پنج سال بود حسرت این بچه را میکشیدم.