رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اصل موضوع گم شدن ۸۷ میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: امروز آخرین گزارش سازمان بازرسی درخصوص این موضوع به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش ندای گیلان ،رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اصل موضوع گم شدن ۸۷ میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: امروز آخرین گزارش سازمان بازرسی درخصوص این موضوع به مراجع قضایی ارسال شد.

قاضی ناصر سراج درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی گفت:‌ افرادی که این پول را هزینه کرده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتماً به شرکت فروشنده تحویل شده است.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور تاکنون 8 گزارش مفصل در این خصوص از شرکت نفت تهیه کرده که آخرین گزارش آن امروز تهیه و به مراجع قضایی ارسال شد.

قاضی سراج که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو کرده بود،‌ اظهار داشت: به لحاظ اینکه موضوع به صورت گسترده در رسانه ها و از منابع مختلف منعکس شده است این توضیحات صرفا برای تنویر افکار عمومی مطرح می‌شود.

پاسخ وزیر نفت به گم شدن دکل نفتی

اما در میان سکوت خبری مسئولین نفتی چندی پیش بالاخره بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت در حاشیه یکی از جلسات مجلس،گم شدن این دکل را تایید می کند و می گوید پیگیر موضوع دکل هستیم.

زنگنه با اشاره به حمایت از تولید داخلی ادامه داد: ما درپی دکل خارجی نبودیم. پرونده تشکیل شده و شکایت کردیم. این موضوع را پیگیری می کنیم.

پاسخ نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دکل گمشده گفت:یک دکل نفتی از ترک‌ها خریداری شده اما به اسکله ایران نرسیده است، مسئولان پاسخی در این باره ارایه نکرده اند.

وی ادامه داد: ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس می گوید که در صورت تقاضای10 نماینده سوال به کمیسیون مربوطه را ارجاع می دهیم.

قاضی پور تصریح کرد: متاسفانه کمیسیون انرژی پیگیری‌های لازم را انجام نداد و ما چندین بار به بازرسی نامه نوشتیم  و جواب دادند که پرونده تشکیل شده و به دادگاه ارسال شده است.

به هر حال مردم منتظر روشن شدن وضع دکل نفتی هستند.موضوعی که حال تبدیل به یک لطیفه ی سیاسی در بین مردم شده است و پیامک ها و عکس هایی در این خصوصاین روزها مدام در بین مردم رد و بدل می شود.

 

ماجرای  دکلی که احمدی نژاد گم کرد /رئیس سازمان بازرسی :گم‌شدن ۸۷ میلیون دلار در خرید دکل صحت دارد