مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:در مورد لیگ تندرستی تصورم یک گفتمان جدید در سطح کشور و استان ها با هدف کاهش کم‌تحرکی در کلیه رده های جامعه هست که همه ما به نوعی با آن دست به گریبانیم.

به گزارش ندای گیلان،طاهره زاهد صفت، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با مسئول روابط‌عمومی هیات ورزش‌های همگانی گیلان در خصوص اهمیت ورزش بانوان و لیگ تندرستی، اظهار داشت: هرچند موضوع ورزش در جامعه امروزی ما در قامت یک مسئله مهم و به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در مسیر توسعه حرف‌های بسیاری را برای گفتن دارد اما در بستر واقعی و جاری روزمره مردم جامعه امکان تحقق و ساماندهی آن اجرایی نگردیده است.

وی گفت: ورزش تکاپویی است برای حفظ و ارتقای سلامتی همه افراد جامعه و لذتی است بی‌پایان که در سایه تحرک مناسب و هماهنگ شده ایجاد می‌گردد.

زاهد صفت افزود :به‌ویژه برای گروه بانوان که هم نماد مادری مهربان و سخت‌کوش در خانه و خانواده هستند و هم پرتلاش در امور اقتصادی و فعالان اجتماعی محسوب می‌گردند؛ و خود این مسئولیت‌ها دوچندان نگرانی و استرس را برای پاسخگویی بهینه در این گروه افزایش داده است به همین دلیل شاید نیاز مبرم و توجه ویژه به مقوله ورزش دارند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه، در این مسیر سلامت فیزیولوژیکی بانوان ارتقا می‌یابد افزود: با افزایش تقویت سیستم ایمنی امید به زندگی به شکل قابل‌توجهی نمایان می‌گردد و این همان بخشی از مداخلاتی است که باعث تغییر سبک زندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش بانوان در استان جایگاه خوبی دارد و بانوان گیلانی به‌تمام‌معنا اهل کار و تلاش متعهدانه هستند و تا جایی که اطلاع دارم از نظر فرهنگی و اجتماعی بانوان با تمام دغدغه‌ها و مسئولیت‌هایی که دارند از ورزش استقبال خوب دارند.

زاهد صفت در ادامه افزود: هرچند هم نیاز به ایجاد زیرساخت‌های جدید با توجه به نیازهای موردعلاقه بانوان در زمینه‌های ورزشی هست که تصورم این است این گروه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی گفت: نظر به اینکه هر شغلی آسیب‌های جسمی و روحی و روانی مرتبط به نوع کار خود را دارد طبیعتاً ورزش در محیط کار و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند به‌عنوان یک عامل انگیزشی مهم در حفظ سلامتی، پویایی، شادابی کارکنان داشته باشد که قطعاً این اثرات مثبت به خانواده و جامعه نیز تسری می یابد.

این مقام مسئول در خصوص لیگ تندرستی افزود: در مورد لیگ تندرستی تصورم یک گفتمان جدید در سطح کشور و استان ها با هدف کاهش کم‌تحرکی در کلیه رده های جامعه هست که همه ما به نوعی با آن دست به گریبانیم.

وی افزود: در این زمینه هر چه با برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت همراه‌تر و منسجم‌تر حرکت کنیم قطعاً شاهد نتایج بهتر و مستمر در تغییر رفتار پایدار افراد جامعه و تغییر مثبت به سمت سبک صحیح در زندگی ماشینی امروز خواهیم بود.

زاهد صفت با مثبت ارزیابی‌کردن ورزش‌های در ارتقا سلامت جامعه افزود:ورزش های همگانی بسیار تاثیر گذار می‌باشد به‌ویژه در دوران شیوع کرونا که شاهد رویدادهای تلخ در جامعه بودیم و از لحاظ روحی و روانی نیاز بر این است که از لحاظ ذهنی و روحی افراد پرورش پیدا کنند و با رویکرد ورزشی بتوانند راهکار مناسبی را برای بخش قابل‌توجهی از مشکلات و معضلات خود پیدا نمایند.

وی افزود: منتهی نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر از طریق اصحاب رسانه و صدا و سیما میباشد که تا اینجای کار نیز از زحمات شبانه روزی آنان باید تقدیر و تشکر کرد.