در دیدار با سپاهان، علیرضا منصوریان تصمیمی گرفت که شوک بزرگی به مجموعه استقلال و هوادارانش وارد کرد

به گزارش ندای گیلان،نیم‌فصل اول لیگ برتر در حالی برای استقلال به پایان رسید که به‌خلاف هیاهوی ابتدای فصل و هزینه‌های سنگین برای خرید بازیکن، این تیم نتیجه نگرفت و در نهایت با 22 امتیاز در رتبه هفتم ایستاد. در دیدار با سپاهان، علیرضا منصوریان تصمیمی گرفت که شوک بزرگی به مجموعه استقلال و هوادارانش وارد کرد. او که با مهدی رحمتی به اختلاف خورده بود، او را در این دیدار نیمکت‌نشین کرد و سیدحسین حسینی را درون دروازه استقلال قرار داد، اتفاقی که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد.

جلسه سرپایی افتخاری با منصوریان بعد از پایان تمرین استقلال

این اختلاف‌ها باعث شد پس از پایان بازی‌ حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با وضعیت رحمتی مطرح شود. ظاهراً دروازه‌بان استقلال از جوّی که برای او مطرح شده، رضایت ندارد و خواهان جدایی از این تیم شده است.

رحمتی که در این سال‌‌ها روی نیمکت ننشسته بود، سخت است که بخواهد چنین شرایطی را تحمل کند. اختلاف رحمتی و منصوریان به روزهای گذشته بازمی‌گردد و آن هم زمانی که صحبت از حضور دستیار خارجی در استقلال شده بود.

گفته می‌شود یکی از دستیاران منصوریان تصور کرده که رحمتی در صحبت‌هایی که با رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال داشته صحبت از حضور مربی خارجی در استقلال کرده است.

او این حرف‌ها را به گوش منصوریان رسانده تا سرمربی استقلال هم که رفاقت خاصی با دستیارش دارد، از این حرف‌ها ناراحت شود. دروازه‌بان استقلال در صحبت‌های شفاهی با منصوریان تلویحاً خواستار جدایی از استقلال شده، اما سرمربی آبی‌پوشان پاسخ خاصی به دروازه‌بان تیمش نداد، منصوریان همه چیز را به‌عهده رحمتی گذاشته و نه مخالفتی با رفتن او کرد نه موافقت.

باید دید تکلیف رحمتی و استقلال تا چه روز و چه ساعتی کِش پیدا کرده و آیا همه چیز به جدایی دروازه‌بان استقلال ختم شده یا گل و بلبل به پایان می‌رسد و دو طرف از یکدیگر تعریف می‌کنند!

سید مهدی رحمتی

منصوریان هنوز لیست ورود و خروج خود را به‌صورت مکتوب در اختیار مدیران استقلال قرار نداده، اما در صحبت‌های شفاهی اعلام کرده که خواستار چه بازیکنانی شده است.

سرمربی استقلال از مدت‌ها قبل اعلام کرده که سجاد شهباززاده را می‌خواهد، اما این بازیکن جوابی به استقلالی‌ها نداد و با توجه به گلزنی شب گذشته‌اش مقابل گالاتاسرای احتمال بازگشتش به جمع آبی‌پوشان کمتر شد. گزینه منصوریان برای جایگزینی شهباززاده، مهاجم استقلال خوزستان یعنی رحیم زهیوی است، بازیکنی که در پست هافبک ــ مهاجم بازی می‌کند.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که استقلالی‌ها با مدیر برنامه این بازیکن هم صحبت کرده‌اند، اما ابتدا دنبال گزینه اصلی‌شان یعنی شهباززاده بودند.

دیگر بازیکن مدنظر استقلال، پژمان منتظری مدافع الاهلی قطر است. وضعیت ماندن یا جدایی مدافع ملی‌پوش ایران در این تیم قطری مشخص نیست و در صورتی که با آنها همکاری نکند، می‌تواند به استقلال بازگردد. باشگاه استقلال قصد ندارد با باشگاه الاهلی مذاکره کند، بلکه منتظر مشخص شدن وضعیت منتظری است تا در صورت جدایی او را به استقلال بازگرداند.

جانشین موقت منتظری در آستانه جدایی/پژمان به ترکیب اصلی الاهلی برمی‌گردد

بازیکن بعدی، ایمان مبعلی است. از مدت‌ها قبل نام این بازیکن مطرح شده، اما علی دایی به‌طور جدی مخالفت خودش را برای انتقال این بازیکن از نفت تهران به استقلال اعلام کرده است، هرچند سرمربی نفت گفته بازیکنی را به‌زور نگه نمی‌دارد.

مبعلی: با ترانسفر برای فولاد درآمدزایی کردم/ درباره این استقلال و منصوریان نباید زود قضاوت کرد

در خصوص لیست خروجی استقلال هم حرف‌وحدیث‌های زیادی مطرح شده که هنوز کادر فنی و مسئولان باشگاه استقلال پاسخی به آنها نداده‌اند. تاکنون جدایی امین حاج‌محمدی و میعاد یزدانی از استقلال قطعی شده است.

حاج‌محمدی به‌دلیل عدم پذیرش کسر قراردادش در هیچ کدام از بازی‌های این فصل استقلال در لیست 18نفره قرار نگرفت تا یکی از گران‌ترین بازیکنانی باشد که از روی سکوها نظاره‌گر بازی‌های تیمش بود. یزدانی جوان هم مورد تأیید کادر فنی است، اما به‌علت ترافیک در پست این بازیکن، هدف‌ استقلالی‌ها این است که یزدانی در یک تیم بازی کرده تا از شرایط فوتبال دور نشود.

مهم‌ترین گزینه‌های خروجی استقلال که هنوز قطعی نشده‌اند، بختیار رحمانی و فرشید باقری هستند، بازیکنانی که قرارداد بالایی با استقلال بستند، اما عملکرد ضعیفی در این تیم داشتند.

بختیار رحمانی به استقلال پیوست

این دو بازیکن در دیدار با سپاهان از لیست 18نفره خط خوردند. بختیار در بازی با نفت تهران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم یک دقیقه بازی نکرد. ظاهراً وضعیت رحمانی همانند مهدی رحمتی است. منصوریان از عملکرد بختیار راضی نیست و شاید این بازیکن به‌طور توافقی از استقلال جدا شود. در این میان، شنیده می‌شود که رضا افتخاری در تلاش است جلسه‌ای میان منصوریان و رحمتی و بختیار برگزار کرده تا مشکلات بین اینها را حل کرده و همه چیز به خیر و خوشی به پایان برسد، باید دید آیا افتخاری می‌تواند رحمتی، بختیار و باقری را در استقلال نگه دارد یا با رفتن این بازیکنان باید شاهد انقلابی در استقلال باشیم.

دیگر بازیکنی که هنوز تکلیفش مشخص نیست، میثم مجیدی است که کادر فنی استقلال تصمیمی برای این بازیکن نگرفته‌ است. مجیدی در نیم‌فصل خیلی کم بازی کرده و این اواخر هم مصدوم بود.