رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا با بیان اینکه اینکه قاچاق کالا در این شهرستان افزایش 40 درصدی را شاهد بوده است گفت:عمده کالاهای کشف شده لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لوازم صنعتی بوده است.

به گزارش  ندای گیلان از آستارا،احمد احمدی‌مقدم صبح امروز ودر جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قاچاق کالا در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش  40 درصدی داشته است بیان داشت: قاچاق بزرگ‌ترین آفت تولید داخل و اقتصاد ملی بوده و مبارزه با این پدیده شوم یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از  73 پرونده قاچاق کالا و ارز در شعبه قاچاق کالا و ارز آستارا تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: 53 نفر متخلف پرونده های یادشده مورد محکومیت قرار گرفته‌اند که این افراد متخلف به پرداخت یک میلیارد و 170 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

احمدی مقدم ارزش کالای ضبط شده  را 7 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و تصریح کرد: عمده کالاهای کشف شده لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لوازم صنعتی بوده است.

وی در پایان تاکید کرد:اگر منویات مقام معظم رهبری در این حوزه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد بخش عظیمی از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف می‌شود.