معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه باید برای کنترل و مهار کرونا در استان مشارکت کنند، گفت: لنگرود پیشتاز رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان و کشور است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده در گفتگویی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۱۱۵ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شده‌اند، اظهار کرد: در مجموع حدود ۵۴۰ نفر در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ورود ویروس جهش یافته جدید با نام کرونا دلتا سبب افزایش آمارها و تعداد بیماران شده است، افزود: عادی انگاری در میان شهروندان نسبت به کرونا و خطرات آن نیز یکی دیگر از دلایل افزایش آمارها است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در سویه جدید شاهد درگیری همه سنین با این بیماری هستیم، گفت: متأسفانه میزان کشندگی این نوع از ویروس نیز بیشتر از گونه‌های گذشته بوده که در شبانه روز گذشته ۳ مورد فوتی ناشی از کرونا نیز در استان داشته‌ایم.

وی برای کنترل و مهار این بیماری نیازمند مشارکت همه مردم هستیم و تنها نمی‌توانیم از اصناف و یا تنها از شهروندان انتظار رعایت داشته باشیم بلکه همه باید با مشارکت همگانی پروتکل‌های را رعایت کنیم، ادامه داد: استفاده ماسک، عدم حضور در اجتماعات، و رعایت فاصله اجتماعی باید به صورت جدی در دستور کار همه قرار گیرد.

حیدرزاده با بیان اینکه حتی واکسن زدن تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسیناسیون نشود نمی‌تواند عامل پیشگیری از ابتلاء به کرونا محسوب شود، افزود: در مجموع میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی ادامه داد: شهرستان لنگرود با توجه به مشارکت خوب مردم این شهرستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میانگین کشوری نیز بالاتر است و این موضوع باید در همه شهرستان‌های گیلان انجام شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرهای استان گیلان به زیر ۳۰ درصد رسیده است.