رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با تلاش های انجام گرفته و همت رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشی از کمبودهای زیرساختی گیلان جبران شد از راه‌اندازی لنژری بیمارستان رازی رشت با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت‌و‌گویی  با اشاره به کمبود زیرساخت های درمان در گیلان نسبت به نُرم متوسط کشوری، اظهار کرد: گیلان به لحاظ زیرساخت های توسعه ای و جمعیت ثابت و شناور آن یکی از استان های درگیر در حوزه بهداشت و درمان است اما زیرساخت کافی برای ارایه خدمات به مردم را ندارد.

وی با اشاره به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در جهت جبران بخشی از کمبودهای حوزه سلامت گیلان، افزود: با تلاش های انجام گرفته و همت رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشی از کمبودهای زیرساختی گیلان جبران شده اما همچنان مستلزم توجه ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی لنژری (رخت‌شورخانه) بیمارستان رازی رشت، گفت: برای آماده سازی و تجهیز فضای فیزیکی ۱۷۷ متر مربعی لنژری این بیمارستان، یک میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر سالاری با اشاره به تجهیزات استقرار یافته در لنژری بیمارستان رازی، افزود: در حال حاضر دو دستگاه لباسشویی ۷۰ کیلویی اتوماتیک، یک دستگاه خشک کن و یک دستگاه اتو پرس در این مرکز تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته البسه و‌ ملحفه این بیمارستان در سایر مراکز درمانی شست‌وشو و ضد عفونی می‌شد، گفت: راه اندازی لنژری در رازی علاوه بر صرفه جویی در وقت و‌ هزینه، موجب حفظ بهداشت و ارتقای آن در این مرکز آموزشی و درمانی می‌شود.