وزیر خارجه اسبق انگلیس: پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 – 18:04  وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر این که غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته ، تصریح کرد که لندن طی یکصد سال گذشته ، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است. ندای گیلان […]

وزیر خارجه اسبق انگلیس:



پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 – 18:04


 وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر این که غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته ، تصریح کرد که لندن طی یکصد سال گذشته ، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است.

ندای گیلان – انگلیس

‘مالکوم ریفکیند’ در نشستی در مجلس عوام ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران اظهار کرد: روابط دو کشور متاثیر از نیاز لندن به نفت تهران یوده است.

وی که از سال 1995 تا 1997 وزیر امورخارجه بود ، افزود: این مساله در سرنگونی دولت مشروع و قانونی دکتر مصدق با کودتا به اوج خود رسید و همین مسائل باعث گردیده که ایرانی‌ها پیوسته به روابط با انگلیس با دیده شک و تردید بنگرند. 

ریفکیند به اقدامات اشتباه غرب و اعمال تحریم علیه ایران اشاره و اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که انگلیس، آمریکا و اروپا هیچ‌گاه به‌درستی ایران و ظرفیت‌های آن را نشناختند و به پیچیدگی‌های این کشور و تفاوت آن با سایر کشورها دقت نداشته‌اند. 

وزیر دفاع اسبق ( از سال 1992 تا 1995 ) انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه حضور و نفوذ ایران در منطقه را نتیجه سیاست‌های غلط بوش پسر و تونی بلر دانست.

وی تأکید کرد که حل بحث‌های موشکی و تحرکات ایران در منطقه نیاز به گفت وگو با این کشور دارد و هیچ‌کدام از این دو موضوع به برجام ارتباطی ندارند، در این زمینه باید گفت و گوهای دیگری شکل گیرند. 

این نشست توسط مجمع خاورمیانه و غرب آسیا با عنوان ‘ایران:نگاه به آینده’ در محل مجلس انگلیس برگزار شد و حدود 70 نفر شامل نمایندگان مجالس عوام و اعیان، محققین مراکز دانشگاهی و پژوهشی، تجار و بازرگانان طرف قرارداد با ایران، دیپلمات‌ها، اعضای برخی از سازمان‌های بین‌المللی مستقر در لندن و خبرنگاران و اصحاب رسانه شرکت داشتند. 

در این نشست همچنین دو نفر از نمایندگان پارلمان انگلیس به‌صورت جداگانه به بحث گسترش روابط تجاری و بازرگانی انگلیس با ایران و همچنین حقوق بشر پرداختند. 

در ادامه رضا شیبانی از متخصصین و نمایندگان فعال بخش همکاری انرژی خورشیدی با ایران و شهرزاد عطایی حقوقدان ایرانی مستقر در انگلیس نیز ضمن اشاره به کارشکنی در زمنه توسعه روابط بانکی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، پیروی مسئولین انگلیسی از همتایان آمریکایی در موضوع عدم توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بعد برجام را سوال برانگیز خوانده و خواستار اتخاذ اقدامات بیشتری از سوی لندن برای گسترش روابط تجاری دو کشور شدند. 

آن‌ها ضمن اشاره به امکانات بالقوه در تعاملات اقتصادی و وجود برخی مشکلات و مسائل در مسیر توسعه روابط دو کشور ایران و انگلیس ، تأکید داشتند با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به کلیه تعهدات و مسئولیت‌های خود در برجام عمل کرده ، طرف انگلیسی نیز باید با حسن نیت و بر اساس احترام متقابل ،موانع توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور را رفع کند.

ایرنا

<!– –>

“);
else {
//console.log(data[i].id);
$(‘.comment_box’).attr(‘data-id’,data[i].id);
id_comment = data[i].id;
}
});
}
});
(function (d) {
d.fn.shake = function (a) {
“function” === typeof a && (a = { callback: a }); a = d.extend({ direction: “left”, distance: 20, times: 3, speed: 140, easing: “swing” }, a); return this.each(function () {
var b = d(this), k = { position: b.css(“position”), top: b.css(“top”), bottom: b.css(“bottom”), left: b.css(“left”), right: b.css(“right”) }; b.css(“position”, “relative”); var c = “up” == a.direction || “down” == a.direction ? “top” : “left”, e = “up” == a.direction || “left” == a.direction ? “pos” : “neg”, f = {}, g = {}, h = {}; f[c] = (“pos” == e ? “-=” : “+=”) + a.distance; g[c] =
(“pos” == e ? “+=” : “-=”) + 2 * a.distance; h[c] = (“pos” == e ? “-=” : “+=”) + 2 * a.distance; b.animate(f, a.speed, a.easing); for (c = http://www.aftabir.com; c 0) {
$.ajax({
type: “POST”,
url: “//api.alalam.ir/service/modules/comment/ajax.php”,
data: { id: $(‘.comment_box’).attr(‘data-id’), name: $(“#txtname”).val(), email: $(“#Textemail”).val(), token: $(“.token”).text(), txt: $(“#txtmessage”).val(), siteid: http://www.aftabir.com, tableid: 0, parentid: 0, url: (“”) },
success: function (res) {
$(‘#AddCommentResult’).show();
$(‘#cmtSection’).hide();
//alert(res);
},
error: function (xhr, ajaxOptions, thrownError) {
//alert(‘message not sent’);
alert(JSON.stringify(xhr)+”-“+ajaxOptions+”-“+thrownError);
}
});

}
else { $(“#txtmessage”).css({ “border-color”: “red” }); }
});
});
(function ($) {
$.fn.extend({
limiter: function (limit, elem) {
$(this).on(“keyup focus”, function () {
setCount(this, elem);
});
function setCount(src, elem) {
var chars = src.value.length;
if (chars > limit) {
src.value = src.value.substr(0, limit);
chars = limit;
}
elem.html(limit – chars);
}
setCount($(this)[0], elem);
}
});
})(jQuery);