بازار قدیمی، بازار و حمام تاریخی علی آباد، کاخ قطبی، مسجد جامع جورشر، ساحل زیبای سفیدرود و دریای خزر و بازارهای هفتگی بخشی از مناطق گردشگری لشت نشا می باشند

به گزارش ندای گیلان به نقل از روابط عمومی ،شهردار لشت نشا گفت: لشت نشا با وجود جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی می تواند یکی از مناطق هدف گردشگران باشد.
ابراهیم خوش فطرت در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره شهر لشت نشا با بیان اینکه این شهر از مناطق قدیمی گیلان است، اظهار کرد:

سابقه تاریخی و آثار باستانی و خرابه های موجود در این منطقه مربوط به قبل از اسلام است.

وی لشت نشا را سرزمین مردان بزرگی چون عادلشاه خواند و تصریح کرد:

یکی از بزرگترین خیزشهای دهقانی و عدالت خواهانه تاریخ ایران در دوره صفوی، درلشت نشا به رهبری عادلشاه صوت گرفت.

شهردار لشت نشا افزود: لشت نشا در عصر مشروطیت نیز یکی از کانونهای قیام در ایران بوده است به عنوان نمونه سیدجلال شهرآشوب ملقب به جلال شاه باردیگر حماسه عادشاه را در لشت نشا زنده و ضربه ای کاری به رژیم فاسد ارباب رعیتی وارد کرد.
خوش فطرت با بیان اینکه در دوران رژیم پهلوی نیز به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم تا اجرای اصلاحات ارضی، جنبش های دهقانی در لشت نشا به اوج عظمت خود رسید، خاطرنشان کرد: به دلیل همین قیام های متعدد بود که لشت نشا نوعا نخستین سرزمین در ایران بود که مشمول اولین مرحله قانون اصلاحات ارضی شد.
وی با اشاره به اینکه لشت نشا می تواند یکی از مناطق هدف گردشگران باشد، اظهار کرد: بازار قدیمی، بازار و حمام تاریخی علی آباد، کاخ قطبی، مسجد جامع جورشر، ساحل زیبای سفیدرود و دریای خزر و بازارهای هفتگی بخشی از مناطق گردشگری لشت نشا می باشند.
شهردار لشت نشا با بیان اینکه مردم لشت نشا آمادگی پذیرایی از گردشگران را دارند، گفت:

بقعه آقا سیدمحمدرضا بن موسی الکاظم با معماری ویژه، بقعه آقا سید عبدالله بن موسی الکاظم(ع) و بقعه آقا سید محمد یمنی با نقاشی های دیواری از مهم ترین جاذبه های مذهبی لشت نشا می باشند.
خوش فطرت از افتتاح نمایشگاه بهاره در محوطه شهرداری لشت نشا خبر داد و افزود: نمایشگاه مذکور به منظور تامین نیازهای شهروندان در آستانه عید نوروز دایر شده است.
وی هدف از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را کنترل بازار شب عید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم اعلام کرد و ادامه داد: شهروندان می توانند
با حضور در این نمایشگاه اقلام مورد نیاز خود را برای عید نوروز با قیمت های مناسب و ارزان تأمین کنند.
شهردار لشت نشا با بیان اینکه این نمایشگاه با بیش از 60غرفه در خدمت شهروندان لشت نشایی می باشد، تصریح کرد: در نمایشگاه بهاره اقلام مختلفی همچون خشکبار، کیف و کفش، پوشاک، وسایل آشپزخانه، بلور جات، سوغات محلی و صنایع دستی اقوام مختلف ایرانی، مواد خوراکی، آجیل ویژه عید نوروز عرضه می شود.