در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان بر لزوم همکاری دو نهاد مدیریت شهری و صدا وسیما در راستای حل مشکلات شهروندان تاکید شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه تفکر شورای ششم رشت از بدو شروع فعالیت تلاش برای رفع کاستی ها بوده است اظهار کرد: شورای ششم رشت با استفاده از تجارب دوره های گذشته تلاش خود را به منظور افزایش تعامل با دستگاه های خدمتگزار به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس همین رویکرد دیدار امروز برگزار شده است افزود: صدا و سیما به جهت ارتباط موثر بهترین وسیله برای انتقال مشکلات مردم به مسوولین و و همچنین انتقال عملکردهای سازنده مسوولین در راستای رفع مشکلات به مردم است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه با شفاف سازی عملکرد می توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم گفت: حمایت و اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه حوزه مدیریت شهری است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: برخلاف دوره های گذشته ، شورای ششم با کمترین چالش نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد.

کارگرنیا با بیان اینکه انتخاب علوی به عنوان شهردار رشت بر اساس خرد جمعی و عقلانیت انجام شد تصریح کرد: ان شاا با این انتخاب شاهد اجرایی شدن ثبات مدیریت در حوزه مدیریت شهری باشیم و شاهد حضور شهردار رشت به عنوان یار دوازدهم شورا تا پایان عمر فعالیتی شورای ششم باشیم.

وی با تاکید به اینکه شورا و شهرداری رشت این آمادگی را که در جمیع جهات بالاخص اجرای حقوق شهروندی گام های موثرتری بردارد را دارد افزود: امیدواریم بر اساس انعقاد تفاهم نامه هایی با محوریت حقوق شهروندی ، بتوانیم با بهره مندی از ظرفیت بالای صدا و سیما و دیگر رسانه های متعهد اقدامات حوزه مدیریت شهری را با هدف شفاف سازی بهتر و جلب اعتماد به اطلاع شهروندان برسانیم و فرهنگ سازی از طریق فضای رسانه برای جامعه قابل پذیرش تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نشست امروز بیشتر از باب آشنایی برگزار شد افزود: در دوره های گذشته شورا نیز یکی از اعضای شورای رشت برنامه های مربوط ما بین حوزه مدیریت شهری و صدا و سیما را پیگیر می شد و پیشنهاد می کنم در این دوره نیز یک نفر به نمایندگی از شورا، یک نفر نماینده از جانب شهرداری و یک نماینده نیز از جانب صدا و سیما در قالب یک کارگروه این مبحث را پیگیری کنند.

کارگرنیا به فرهنگ سازی انجام شده پیرامون بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی اشاره کرد و گفت: یقینا با فرهنگ سازی پیرامون مباحثی از جمله تفکیک زباله و غیره از طریق صدا و سیما نیز می توانیم با فرهنگ سازی مناسب از بروز و یا ادامه برخی از مشکلات جلوگیری کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان بیان داشت: رسانه می تواند هنرمندانه خدمات حوزه مدیریت شهری را به اطلاع شهروندان برساند

محمد باقر باقرزاده نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت اظهار کرد: رسانه استانی واسطه امین و مورد اعتماد بین مردم و دستگاه ها است و نقد منصفانه به معنای تخریب نیست.

وی افزود: جلب رضایتمندی شهروندان مورد توجه همه ما است و بحث ایجاد امید در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و اگر این امید از مردم گرفته شود ، جامعه صدمات جبران ناپذیری را می بیند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید به اینکه رسانه استانی واسطه امین و مورد اعتماد بین مردم و دستگاه ها است افزود: رسانه می تواند هنرمندانه خدمات حوزه مدیریت شهری را به اطلاع شهروندان برساند و نقد منصفانه به معنای تخریب نیست.

شهردار رشت اظهار داشت: در راستای انجام اقدامات و بررسی و رفع مشکلات نیازمند همراهی صدا و سیما هستیم

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در این سرزمین حس تعلق نیازمند برانگیخته شدن است اظهار کرد: این مهم با کارصادقانه و خدمت عمومی محقق می شود.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در شورای رشت یک تیم منسجم دوازده نفره شامل اعضای شورا و شهردار رشت مشغول فعالیت هستند افزود: تمام تلاشمان را به منظور کار شبانه روزی با هدف رفع کمبودها به کار گرفته ایم.

وی به حواشی ایجاد شده پیرامون بانوی دستفروش در رشت اشاره کرد و گفت: یکی از مجریان صدا و سیما به بنده اعلام کرد که در ابتدا با مشاهده کلیپی که در فضای مجازی پیرامون این درگیری پخش شده بود یک قضاوت برایم تداعی شد ، اما پس از اینکه از نزدیک در این باره تحقق و شرایط خدمت نیروهای سد معبر را رصد کردیم نگاهمان تغییر کرد.

علوی با اشاره به اینکه بعضا اعضای شورای ششم رشت حتی از مدیران شهرداری بیشتر فعالیت می کنند گفت: این مهم نوید دهنده اتفاقات بسیار خوب در حوزه مدیریت شهری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات و بررسی و رفع مشکلات به همراهی صدا و سیما نیاز داریم گفت: موضوعی همچون تفکیک زباله از مبدا یقینا با فرهنگ سازی از طریق دریچه نگاه صدا و سیما می تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل صدا و سیما یک دانشگاه است اظهار کرد: دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت باید در بین جامعه فرهنگ سازی کند و زمینه مشارک مردم در همه عرصه ها را بوجود آورد و بحث فرهنگ سازی توسط صدا و سیما می تواند نمود بسیار خوبی در مباحث مختلف در جامعه داشته باشد.

مجید عزیزی با بیان اینکه برای مردم ، عملکرد صدا و سیما و دیگر دستگاه ها تفاوتی با هم ندارد افزود: یقینا هر مشکلی که در کشور وجود داشته باشد را به کل حاکمیت ربط می دهند فلذا انسجام و وحدت دستگاه‌های حاکمیتی می‌تواند در پیشرفت جامعه موثر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در مباحث فرهنگی گفت: با توجه به‌ سرعت انتشار حوادث و اتفاقات در فضای مجازی و تاثیر آن بر قضاوت مردم می‌طلبد که ما توجه بیشتر به این فضا داشتهرو با هدف تاثیرگذاری صحیح و جلوگیری از سوء استفاده احساسات مردمی نسبت به‌ نشر صحیح اخبار و حوادث آن تلاش کنیم.

عزیزی با اشاره به تماملی که صدا و سیما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حضور فصلی آنها در برنامه مختلف صداوسیما دارد افزود : پیشنهاد می کنم پیرامون پوشش اخبار شورا و شهرداری های مراکز شهرستانهای استان از جمله شهر رشت نیز تعاملات بیشتری برقرار شود یقینا با این اقدام بسیاری از اقدامات حوزه مدیریت شهری به گوش شهروندان می رسد و مدیریت شهری هم باید آمادگی مباحث چالشی نواقص خدمات باشد که در هر صورت زمینه جذب مخاطب را برای صداوسیمای استان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت با انبوهی از مشکلات و کمبودها بجا مانده از سال های گذشته مواجه گشته افزود: چالشی که اخیرا پیرامون بانوی دستفروش رشتی ایجاد شد ، منشا آن از عدم ایجاد اشتغال توسط دستگاه های حاکمیتی می باشد که هزینه آن را شهرداری ها می پردازند.

عزیزی به تشکیل یک کارگروه مشترک ما بین صدا و سیما و حوزه مدیریت شهری رشت با هدف پیگیری امور اشاره کرد و گفت : ان شاءالله با این اقدامات و ارائه گزارش عملکرد شفاف پیرامون حوزه مدیریت شهری و آگاهی آنها مجددا در بین شهروندان امید آفرینی کنیم و بتوانیم مردم را نسبت به نظام و آرمان‌های انقلاب امیدوار و پایبند کنیم.

سید شمس شفیعی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند: صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه صدا و سیمای گیلان جایگاه خوبی در بین مخاطبین دارد افزود: حواشی ایجاد شده پیرامون سد معبر ظلمی به شهرداری رشت بود و امیدواریم با به تصویر کشیدن حقایق این موضوع بتوانیم واقعیت را به شهروندان انعکاس دهیم.

وی به پخش زنده جلسات صحن شورای رشت توسط صدا و سیمای گیلان اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای گیلان به برند رشت تحت عنوان شهر خلاق خوراک توجه بیشتری داشته باشد و تقویت بنیه اقتصاد شهری یقینا با پرداختن به این موضوع امکانپذیر است.

علیرضا تاج شهرستانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه در صدا و سیما باید برنامه هایی با محوریت ایجاد نشاط در جامعه تولید شود اظهار کرد: نسبت به مجموعه صدا و سیما علاقه و اعتقاد فراوانی دارم و معتقدم باید از این ظرفیت به خوبی در حوزه مدیریت شهری استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه سازمان صدا و سیما برای تهران بودجه خوبی دارد افزود: یقینا گروه تهرانی فرهنگ غنی مردمان این شهر را بهتر از صدا و سیمای اینجا نمی شناسد و باید حمایت بیشتری از هنرمندان بومی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی بهتر باید از ظرفیت صدا و سیما بهره مند شویم گفت: وقوع برخی از قتل ها در درون استان می طلبد تا صدا و سیما پیرامون موضوع کنترل خشم با هدف فرهنگ سازی برنامه های سازنده ای تهیه کند تا ان شاا دیگر شاهد چنین اخبار تلخی نباشیم.

نادرحسینی نیز در این نشست با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت می تواند بیشترین تعامل را با حوزه های مختلف فرهنگی داشته باشد اظهار کرد: یقینا صدا و سیما یک پل ارتباط ما بین مردم و مسوولین است و در حوزه فرهنگ نیز بسیار تاثیرگذار است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رشت یک سوم جمعیت گیلان را دارد افزود: یقینا با این حجم جمعیتی ، رشت باید سهم بیشتری نسبت به دیگر شهرها از برنامه های صدا و سیما را به خود اختصاص دهد.

وی به ۵۵ محله رشت اشاره کرد و گفت: در قلب هر کدام از این محلات برنامه های خوبی برای به تصویر کشیده شدن وجود دارد تا ان شاا اعتماد مردم مجددا جلب شود و یکبار دیگر شهروندان پای کار بودن مسوولین را به خوبی احساس کنند.

مسعود عباس نژاد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در چنین نشست هایی به دنبال تحقق نتیجه هستیم اظهار کرد: فرهنگ سازی یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه مدیریت شهری است و در این حوزه مباحث فرهنگی خوبی برای به تصویر کشیده شدن توسط صدا و سیما وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به پخش برنامه در شهر توسط صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره کرد و گفت: در این برنامه چالشی بسیاری از مباحث حوزه مدیریت شهری و غیره به تصویر کشیده می شد و امیدوارم بار دیگر این برنامه شود.

وی به برگزاری نخستین همایش حوزه حمل و نقل و ترافیک در رشت اشاره کرد و گفت: در این همایش مباحث متعدد مرتبط با حوزه ترافیک از جمله پایان نامه ها نیز با هدف رفع مشکلات ترافیکی رشت بررسی می شود.

رضا عاشری یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ما برای خدمت دادن به مردم حریص هستیم اظهار کرد: اجازه نمی دهیم اسرافی از بیت المال در این دوره از عمر شورای ششم رشت انجام شود.

با بیان اینکه انجام تغییرات در رشت نیازمند منابع مالی است افزود: در شرایطی که یک دستگاه بالغ بر هفتصد میلیارد تومان بدهی دارد یقینا با این حجم از بدهی نمی تواند اتفاق خاصی در رشت رقم بزند.

وی با تاکید به اینکه شورای ششم رشت به دنبال تولید ثروت برای شهر است گفت: برای تولید ثروت باید با مدیریت برنامه ریزی شده و هماهنگ عمل کرد و متاسفانه در ادوار گذشته شورای رشت به خاطر اینکه قصد داشتند کارهای متعدد را به یکباره انجام دهند در نهایت نیز اقدام خاصی به نتیجه نرسید.

عاشری با اشاره به اینکه درباره اولویت بندی پروژه ها باید با شهروندان شفاف باشیم بیان کرد: معتقدم وقتی این مهم از طریق رسانه ای همچون صدا و سیما انجام شود و یقینا با جلب اعتماد شهروندان ، پس از آن مردم نیز با اعتماد بیشتری نسبت به پرداخت عوارض اقدام می کنند و پیشنهاد می کنم برنامه ای چالشی با این محوریت در صدا و سیما راه اندازی شود.

حسن کریمی کرنق عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شورای ششم رشت انقلابی و ارزشی است اظهار کرد: برقراری تعامل ما بین شورا و شهرداری رشت با دیگر دستگاه ها ، یقینا اتفاقات خوبی را برای شهر رشت رقم می زند.

هادی رمضانی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری یکسری تداخل کاری وجود دارد اظهار کرد: حوزه خدمات رسان در شهر متعدد است و متاسفانه مدیریت واحد وجود ندارد ، اما مردم بیشترین مطالباتشان را از شورا و شهرداری طلب می کنند.

عضو شورای شهر رشت به خلا قانونی پیرامون مدیریت یکپارچه شهری رشت اشاره کرد و گفت: باید با بهره مندی از فضای رسانه خلا موجود پیرامون مدیریت یکپارچه شهری را به خوبی به نمایش گذاشته شود تا ان شاا قوه مقننه نیز با جدیت در این باره ورود کند.

وی با تاکید به فرهنگ سازی توسط صدا و سیما پیرامون مباحث مختلف از جمله پرداخت عوارض تصریح کرد: تعامل بیشتر ما بین دستگاه ها از جمله صدا و سیما با حوزه مدیریت شهری می تواند برای رشت اتفاقات خوبی رقم بزند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از صدا و سیمای گیلان تقاضا داریم پیرامون مواردی همچون مناطق آبگیر و غیره اطلاع رسانی کنند تصریح کرد: معتقدم باید دو قرار داد در قالب همکاری ما بین حوزه مدیریت شهری و صدا و سیمای گیلان منعقد کنیم تا ان شاا نتایج خوبی در راستای اطلاع رسانی بهتر و شفاف سازی رقم بخورد.

وی اضافه کرد که جهت توجه به اشتغال رویکر اقتصاد شهری با تقویت اقتصاد شهری و گردشگری و مدیریت یکپارچه شهری در دستگاههای خدمات رسان آب و برق و گاز و بهداشت و درمان مورد توجه صداو سیما باشد

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز گفت: یکی از وظایف اصلی نهاد مدیریت شهر و رسانه ملی ایجاد نشاط عمومی است در همین راستا خواستارم ضمن مشارکت دو مجموعه به مناسبت گوناگون به ویژه نوروز پیش رو برنامه‌ای تلویزیونی در یکی از محل های پرتردد رشت همچون پلازای شهرداری تهیه و ضمن شادی آفرینی به فرهنگ سازی وترویج موضوعات مدنظر مدیریت شهری پرداخته شود .

سید حسین رضویان با اشاره به لزوم امضای تفاهم نامه ما بین مدیریت شهری و صدا و سیما افزود: شهرداری رشت در قالب امضای تفاهم نامه با صدا و سیما می‌تواند از ظرفیت تبلیغی ترویجی شبکه باران بهره مند و در این قالب ارتباط مستمر با اقشار مختلف برقرار نموده و پاسخگوی شهروندان باشد.

رضویان در پایان گفت:از حقوق شهروندی، آگاهی از اقدامات و خدمات مدیریت شهری است و در تحقق اصول حاکمیت ملّی و مشارکت عمومی و نیز حق شهروندی، رسانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.