فرماندار رشت گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی میطلبد بر نحوه مدیریت مدارس نظارت دقیقتری صورت گیرد و باید اختیارات قانونی به مدیران داده شود سپس از آنان انتظار اقدامات موثر داشته باشیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح اللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید اظهار کرد: آموزش به طور فراگیر در همه ایام و برای همه افراد و آحاد جامعه بسیار مهم است و به صنف یا قشر خاص اختصاص ندارد بلکه افراد جامعه در تمام دوران زندگی خود نیاز به آموزش دارند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه صرفا بیان مشکلات و برگزاری جلسات موثر نیست بلکه جلسات باید با ارائه راهکار عملی خروجی اثربخش داشته باشند، افزود: با توجه وضع موجود همچنان در برخی زیرساختها مشکل وجود دارد در حالیکه آموزش و پرورش یک مجموعه گسترده، پیچیده و مهم از نظر نوع کارکرد است که محصول نهایی آن تولید علم و پرورش نیروی انسانی برای نقش آفرینی در جامعه است.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش را نمی توان تک بعدی دید زیرا به کل جامعه تعلق دارد لذا ضرورت دارد به این مجموعه تاثیرگذار با نگاه متفاوتی بنگریم. باید کارهایی که قابلیت اجرایی دارد، عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از اصل آموزش و پرورش دلایل خیلی زیادی دارد، باید آسیب شناسی کرد که فرهنگیان یا دانش آموزان ما چرا و در کدام بخش نارضایتی دارند؟ برخی تصمیم گیری های درست نتایج رضایت بخشی را در پی دارند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید میطلبد بر نحوه مدیریت مدارس نظارت دقیقتری صورت گیرد زیرا تمام عوامل در مدرسه به مدیریت آن بستگی دارد و باید اختیارات قانونی به مدیران داده شود و سپس از آنها انتظار اقدامات موثر داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تقویت انگیزی فراگیری آموزش در مدارس، بیان کرد: در حوزه مدارس باید افزایش قدرت “آموزش” و “پرورش” را تقویت کنیم، باید در مدارس باتوجه به شرایط کرونایی برای این دو اصل برنامه ریزی کرد؛ همچنین پیگیر اخذ سند مدارس هستیم.