سرکنسول ایران در قازان روسیه برلزوم معرفی ظرفیت ها و مزیت های گیلان در روسیه تاکید کرد و گفت: توسعه تجارت از طریق حمل و نقل دریایی با توسعه متوازن گردشگری می تواند همراه باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، داود میرزاخانی در دیدار با استاندار گیلان به ضرورت گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه شمالی اشاره کرد و گفت: گیلان به واسطه وجود سوابق گسترده در ارتباط با روسیه و نیز بر اساس آمارها، بین استان‌های شمالی و دیگر استان‌ها شرایط مطلوبی برای توسعه مناسبات با این کشورها دارد.

وی بسترسازی برای صدور انواع محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی گیلان را از الزاماتی عنوان کرد که با دستور کار قرار گرفتن سیاست‌گذاران دو استان گیلان و کشور روسیه می‌تواند در توسعه این روابط مؤثر باشد.

میرزاخانی با بیان اینکه با توجه به شرایط مطلوب موجود، باید سهم ایران در بازار روسیه افزایش یابد، تصریح کرد: حضور صنایع مختلف گیلان با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده در نمایشگاه‌های بزرگ روسیه در معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های تولیدی و کشاورزی گیلان بسیار اثربخش است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه، با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های گیلان در روسیه، بیان کرد: توسعه تجارت از طریق حمل و نقل دریایی به ویژه از طریق دریای خزر که با توسعه متوازن گردشگری می‌تواند همراه باشد و نیز تبادل دانشجو و بسترهای علمی در زمینه دانشگاهی، نقش راهبری استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

فضای جدیدی از توسعه همکاری‌ها شکل گرفته است

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان نیز با ابراز خرسندی از حضور مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در رشت، با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب و نیز رئیس جمهور مبنی بر گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه و منطقه افزود: فضای جدیدی از توسعه همکاری‌ها شکل گرفته است.

وی به پیشینه روابط استان با کشورهای همسایه اشاره کرد و با برشمردن مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته، گفت: به توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان شمالی کشورمان، اهتمام جدی داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: توسعه روابط در زمینه‌های کشاورزی، شیلاتی و صادراتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجار و بازرگانان، گامی مؤثر در زمینه رشد تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود.

عباسی روند احداث خط آهن رشت – کاسپین را مورد اشاره و تکمیل آن را برقرارکننده کریدور شمال جنوب ذکر کرد.

وی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، مزایای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و تولیدی گیلان را برای پاسخگویی به نیازهای بازار روسیه متعدد و متنوع اعلام کرد و افزود: با آسیب شناسی موانع و تسهیل زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و اداری می‌توان زمینه ارتقا روز افزون مبادلات این استان با روسیه را فراهم کرد.