رئیس سازمان صمت گیلان اظهار داشت:کشتارگاههای فاقد مجوز باید رصد و ساماندهی شوند و از کشتار و خروج مرغ از مبادی غیرقانونی جلوگیری گردد تا وضعیت عرضه و تقاضای مرغ گیلان سامان داده شود

به گزارش ندای گیلان،دکتر فرهاد دلق پوش در نشست با هیئت نمایندگان و منتخبین اتاق اصناف گیلان، ضمن تقدیر از عملکرد و همکاری نمایندگان و منتخبین اتاق اصناف با سازمان صمت گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و لزوم اقدامات ویژه شب عید و اهمیت آرامش بازار برنامه هایی پیش بینی شده در شرایط حساس این مقطع زمانی ، امیدواریم بر اساس برنامه های تدوین شده، کالا ها و مایحتاج مردم به میزان لازم و به موقع تامین و سپس توزیع و نظارت شود.
رئیس سازمان صمت گیلان افزود: تعادل بازار با تامین به اندازه کفایت اقلام اساسی رخ می دهد و نهادهای تامین کننده باید به موقع کالاهای مورد نظر را به این سازمان تحویل دهند تا در سراسر استان براساس برنامه توزیع گردد و نظارت صحیح هم اتفاق بیفتد که در این راستا به تامین اعتبارات واحدهای بازرسی و نظارت اصناف به عنوان یک مسئله حیاتی حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: اصلاح قانون نظام صنفی و رفع محدودیت های آن، مطالبه همیشگی مجموعه اصناف بوده و جلوگیری از تصویب آیین نامه های محدود کننده اصناف میتواند راهگشای اصناف باشد.
دکتر دلق پوش عملکرد مجموعه اصناف را در ماههای گذشته و در راستای خدمت رسانی به مردم بسیار هوشمندانه توصیف کرد و اظهار داشت: البته شاه بیت این مسئله، بازار شب عید خواهد بود که به همت اصناف، اتحادیه ها، واحدهای صنفی و با همکاری دولتمردان صورت خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای ایرانی، اظهار داشت: با ارتقاء و توسعه کیفی و تنوع بخشی در محصولات و کالاهای ایرانی استقبال می کنیم و همچنین با تبلیغات نیز باید معرف کالای گیلانی باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت استان ورود جدی دامپزشکی و جهاد کشاورزی به مسئله تامین مرغ در این برهه زمانی را ضروری دانست و تصریح کرد: کشتارگاههای فاقد مجوز باید رصد و ساماندهی شوند و از کشتار و خروج مرغ از مبادی غیرقانونی جلوگیری گردد تا وضعیت عرضه و تقاضای مرغ گیلان سامان داده شود.
رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه ضمن تاکید بر پیش رو داشتن ایام نوروز و ورود هر چه بیشتر مسافران در استان اظهار داشت: سهمیه گندم و آرد در این ایام باید افزایش داده شود و به تبع آن نیز سهمیه هر شهرستان در اختیار آنها قرار گیرد تا بحمدا…در تعطیلات نورزی بهار ازبروز هرگونه مشکل در این خصوص جلوگیری شود