دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی گفت : باید علل عدم ماندگاری نخبگان گیلانی را ریشه یابی کرد، چرا که تداوم این مهم و تکرار آن باعث رشد آسیب در پیشرفت علم و تولید محصول می‌ شود.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت، امیرعلی حمدیه ظهر امروز در اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی اظهار داشت: ایران پس از پیروزی انقلاب در حوزه دانشگاهی و علمی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان از با استعدادترین مردم ایران هستند بر لزوم شناخت دلایل عدم ماندگاری نخبگان و دانشمندان گیلانی در استان و کشور تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی افزود : باید علل عدم ماندگاری نخبگان گیلانی را ریشه یابی کرد، چرا که تداوم این مهم و تکرار آن باعث رشد آسیب در پیشرفت علم و تولید محصول می‌ شود.

حمیدیه مارکتینگ شدن محصولات دانش بنیان کشور را هدفی مهم در توسعه تکنولوژی دانست و تاکید کرد: پایه‌های اولیه مارکتینگ شدن علوم در ایران طی ده سال گذشته رشد خوب و مطلوبی داشته است.

حمیدیه تصریح کرد: در کشور ما تحقیقات علمی مختلفی در راستای پیشرفت تکنولوژی در حال انجام است اما با وجود اقدامات مذکور، کشور مسیر درستی را در راستای تولید ثروت و خارج کردن اقتصاد از وابستگی به نفت طی نکرده است.

این مقام علمی کشور جایگاه ایران در حوزه سلول های بنیادی  را در رتبه 31 عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در حوزه سلول های بنیادی بین کشور های اسلامی در رتبه اول و در منطقه خاورمیانه رتبه دوم را به دست آورده ایم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه تمام علم‌های دانشگاه‌های کشور را کنار یکدیگر قرار داده و تولید محصول کنیم؛ بدون شک ایران در آینده‌ای نزدیک به یک برند جهانی تبدیل می‌شود

دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول­های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیش از 50 مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی در کشور وجود دارد افزود: جذب سرمایه‌گذار در حوزه سلول‌های بنیادی بسیار ضعیف است و نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه مذکور به ‌شدت احساس می‌شود.