رئیس سازمان صمت گیلان از آغاز بکار شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت در استان خبر داد و گفت: ایجاد این شعبه به تسریع و تسهیل در مسائل حقوقی حوزه صنعت کمک می کند.
به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش در جلسه افتتاح و آغاز بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت در رشت با اشاره به حجم بالای کار در قوه قضاییه راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت را لازم و ضروری دانست و افزود: وجود این شعبه می تواند رابط بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی بوده و سبب سرعت بخشیدن به بررسی دعاوی شود.
وی در ادامه گفت: ایجاد شعبه‌ای تخصصی برای بررسی دغدغه‌های فعالان حوزه صنعت سبب تسریع و تسهیل رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات تخصصی این حوزه می شود.

دلق پوش با تأکید بر اینکه شورای حل اختلاف بخش صنعت گامی در راستای ایجاد تفاهم، اعتماد و درک متقابل دستگاه‌ها قضایی و کارآفرینان است، تصریح کرد: این اقدام قوه قضاییه سبب رفع بسیاری از مشکلات و موانع بخش تولید و اشتغال خواهد شد.

وی رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش عنوان و بیان کرد: وجود شعبه حل اختلاف به کاهش کار قوه قضاییه کمک می کند و با ایجاد فرهنگ سازی تأثیر مناسبی در حل و فصل دعاوی در حوزه صنعت و تولید خواهد شد.

دلق پوش با تأکید بر آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای همکاری و ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه با دادگستری کل این استان، ادامه داد: همچنین در جلسه شورای معادن گیلان مقرر شد چنین شعبه ای برای حوزه معدن نیز تشکیل و راه‌اندازی شود.