معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان املش گفت: عدالت حکم می کند که توجه بیشتری به مناطق کمتر برخوردار استان داشته باشیم.
به گزارش ندای گیلان از املش، آرش فرزام صفت در سفر به شهرستان املش در کارگروه رفع موانع تولید با اشاره به اینکه املش از مواهب خدادادی بسیاری بهره مند است، خاطر نشان کرد: لازم است تا با نگاهی کارآمد و هم افزایی مستمر ، شاخص برخورداری این شهرستان را به جایگاه واقعی خود نزدیک کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه ساختار جمعیتی شهرستان املش، روستا محور است که این امر شاخصه ای مثبت تلقی می شود، افزود: توسعه این شهرستان باید بر مبنای توسعه روستایی و با توجه به پتانسیل های موجود در آن اقلیم شکل بگیرد.
وی با تاکید بر ارائه برنامه های حوزه اشتغال از سوی جهادکشاورزی و میراث فرهنگی اظهار داشت: این شهرستان در محصول چای، فندق و مرکبات جایگاه ویژه ای نه تنها در استان بلکه در کشور دارد که می تواند وضعیت این جغرافیا را متحول کند.
آرش فرزام صفت برخورداری از صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: نباید نسبت به سرمایه ای که قابلیت تبدیل به ثروت دارد، بی تفاوت بود .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه با بیان اینکه با جدیت پیگیر تحقق تسهیلات رونق تولید سال جاری هستیم، افزود: باتوجه به اینکه امسال، سال رونق تولید است انتظارات از سیستم بانکی دوچندان است و دولت در این خصوص سرفصلهایی از قبیل اشتغال پایدار روستایی،تسهیلات اشتغال فراگیر ،مشاغل خانگی، بند الف تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی را تعریف کرده و سعی ما براین است که بتوانیم از این محل واحدهایی که دچار مشکل هستند را به چرخه تولید برگردانیم.
وی ابر لزوم تعامل همه دستگاه های اجرایی در جهت توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت:  آن دسته از بانک ها و دستگاه های اجرایی که نسبت به توسعه استان بی تفاوت هستند، باید تغییر رویه بدهند تا مجبور نباشیم آنها را به مردم معرفی کنیم.
گفتنی است در این جلسه مشکلات ۱۲ واحد تولیدی رسیدگی و تسهیلات ۴۵ واحد دیگر نیز مصوب و به بانکها معرفی شد.