مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت:مشترکان گاز گیلان فکرهایی برای محیط زیست در نحوه استفاده از این انرژی داشته باشند که چقدر می‌تواند در آلاینده‌ها تاثیرگذار باشد.

جمشید ظهیری امروز در گفت‌وگو یی با اشاره به وضعیت گازرسانی در گیلان اظهار کرد: سال 95 سال سبز برای گیلان است.

وی با بیان اینکه امسال نیم قرن از فعالیت شرکت گاز می‌گذرد، افزود: در این سال‌ها شرکت گاز توانست به اقصی نقاط کشور گازرسانی کرده و آن را رشد و توسعه دهد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه توانسته‌ایم بخش زیادی از توسعه کیفی و کمی گازرسانی در استان را به پایان برسانیم، گفت: امسال در حوزه شهری، تمام شهرهای گیلان گازرسانی شده است.

وی با تصریح بر اینکه هیچ شهری در گیلان بدون گاز نمانده است، گفت: تنها ماسوله است که به دلیل نوع بافت آن، امکان گازرسانی ممکن نیست.

ظهیری درباره گازرسانی روستایی گفت: برای روستاهای پرجمعیت از سال 94 برنامه‌ریزی شده و اکنون انشعابات گاز 70 هزار خانوار نصب شده و تنها لوله‌کشی ساختمان باقی مانده که باید آن را انجام دهند تا از گاز بهره‌مند شوند.

وی بهینه‌سازی در سوخت گاز را از برنامه‌های مهم در سال جاری ذکر کرد و گفت: مشترکان گاز گیلان فکرهایی برای محیط زیست در نحوه استفاده از این انرژی داشته باشند که چقدر می‌تواند در آلاینده‌ها تاثیرگذار باشد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه نباید خام‌سوزی در این انرژی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در تدوین مبحث ساختمان سهیم هستیم و ساختمان‌ها باید طبق استانداردهایی ساخته شوند که میزان آلایندگی آنها کمتر است.

وی 90 درصد انرژی گیلان را از گاز دانست و یادآور شد: بخش نیروگاهی، صنایع کوچک و بزرگ، صنایعی مانند چای‌سازی، مرغداری، لبنیاتی و… از گاز مصرف می‌کنند.

ظهیری با اشاره به اینکه امسال 94 درصد از ساکنان گیلان را از گاز برخوردار می‌کنیم، متذکر شد: تا پایان سال جاری گیلان را استان سبز معرفی می‌کنیم.

وی به مشارکت مردم در استفاده بهینه از مصرف گاز اشاره کرد و یادآور شد: بالاتر بودن صنعت گاز از صنعت ملی، به پشتوانه خدمات این شرکت و همکاری مردم است.