رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خوشبختانه احداث سد پلرود بر اساس گزارشات 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امکان فنی و اجرایی بهره برداری از این پروژه تا پایان سال 99 وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه بازدید از سد پلرود رودسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:برای آب رسانی زراعی در استان  گیلان،غیر از سفیدرود دو سد طراحی شده که یکی از آنها سد پلرود  و دیگری سد  شفا رود در رضوانشهر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خوشبختانه احداث سد پلرود بر اساس گزارشات ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امکان فنی و اجرایی بهره برداری از این پروژه تا پایان سال ۹۹ وجود دارد.

وی با تصریح بر اینکه اگر قرارگاه خاتم النبیا به عنوان پیمانکار تعهد کند که این سد را تا پایان سال ۹۹ تحویل دهد، اعتبار لازم برای این کار تخصیص داده می شود، افزود: سیاست دولت این است منابع لازم را برای همه طرح ها و پروژه هایی که در سال ۹۹ قابل بهره برداری هستند، پرداخت کند.

دکتر نوبخت با اشاره به  ابلاغ تخصیص بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی به خزانه  جهت  تکمیل طرح های عمرانی که در سال ۱۳۹۹ قابل بهره برداری است، گفت: خوشبختانه پروژه سد پلرود از این ویژگی برخوردار است و  ما تعهد خود میدانیم که پشتیبانی مالی لازم را از این طرح داشته باشیم.

وی گفت:صبح فردا با حضور قرارگاه خاتم النبیا و شرکت آب منطقه ای جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود تا تعهدنامه دوجانبه ای به منظور تکمیل طرح مذکور تا پایان سال ۹۹

به امضاء برسد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه از طرف دولت متعهد می شود که کل اعتبار مورد نیاز برای این طرح را در صورت بهره برداری آن در سال ۹۹ پرداخت کند.