فرماندار رشت با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه، گفت: نباید تحت هر شرایطی این عمل خیرخواهانه و زندگی بخش در پس بحران ها و سختی‌های روزمره به فراموشی سپرده شود.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی فتح اللهی در نشست با  دکتر بابک پاکدل مدیر کل انتقال خون استان، با بیان اینکه تقویت حس انسان دوستی و همنوع گرایی را در انسان ها بر میزان امنیت روانی و اجتماعی جامعه می افزاید، خاطرنشان کرد: تزریق خون به هر فرد بیمار، تزریق زندگی به جامعه تلقی شده و اهدای خون از بزرگترین نیکی ها است که علاوه بر کمک به سلامت جسم و آرامش روح، نجات جان انسان دیگری را سبب می شود که  ارزشی غیر قابل وصف دارد.

فرماندار شهرستان رشت، فرهنگ سازی، ترویج و آگاه سازی جامعه در خصوص بعد معنوی اهدای خون را امری ضروری خواند و ادامه داد: نیاز به خون و فراورده های خونی در مراکز درمانی همواره در اولویت قرار دارد و تامین نیازهای خونی بیماران و افراد حادثه دیده، دغدغه بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی و درمانی است که باید با ارائه راه حل هایی اساسی این دغدغه ها را کاهش داد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش میزان مشارکت مردم در امر اهدای خون، افزود: در شرایطی که نیازمندان به فرآورده‌های خونی‌چشم یاری به محبت دیگر افراد جامعه دارند، نباید تحت هر شرایطی این عمل خیرخواهانه و زندگی بخش در پس بحران ها و سختی‌های روزمره به فراموشی سپرده شود.

مقام عالی دولت در ادامه افزود: با توجه به اینکه فضای سازمان بانک خون در شهرستان رشت، محدود و زیر ساخت های آن نیازمند بازسازی و بازنگری است، فرمانداری رشت این آمادگی را دارد که در جهت بهبود فضا و ارائه خدمات بانک انتقال خون رشت، مساعدت لازم را داشته باشد.