یکصدو هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر رشت، در تالار شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت، در این جلسه مناسبت های هفته را گرامی داشت و روز مهندس و روز وکیل را به اعضای شورا تبریک گفت.

مسعود کاظمی به تصویب کلیات بودجه سال بعد شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه تا ۱۵ اسفند ماه فرصت داریم تا مصوبه نهایی بودجه را در سایت وزارت کشور بارگذاری کنیم، از اعضای شورا انتظار می رود با حضور فعال و موثر در کمیسیون های تخصصی شورا، جزییات بودجه را بررسی کرده تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت شهر در پایان سال شد و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به نوروز لازم است شهردار نسبت به رفع چاله های شهر، ترمیم آسفالت هایی که در برف اخیر آسیب دیده است و همچنین تنظیف شهر سریعتر اقدام کند.

کاظمی همچنین گفت: بسیاری از کارکنان هنوز مطالبات معوقه دارند و باید شهردار پیش از سال نو نسبت به پرداخت تمامی مطالبات کارکنان، عیدی و پاداش سال اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر نیز ایام فاطمیه و شهادت فاطمه زهرا (س) را هم تسلیت گفت و گزارشی از فعالیت های کمیته مطالبات در شهرداری ارایه داد و گفت: از مدتی پیش کمیته مطالبات تشکیل شده است  و حضور بنده و یکی دو عضو دیگر شورا در این کمیته، منجر به نتایج خوبی شده است و تلاش شده است تا پیگیر پرداخت حقوق پرسنل باشیم.

فاطمه شیرزاد افزود: مقرر شده تا ۲۰ اسفند ماه کلیه معوقات پرسنل بخش خصوصی و رسمی پرداخت شود.

شیرزاد به مطالبات پیمانکاران خدمات شهری هم اشاره و تاکید کرد: تا پایان دی ۹۰ درصد پرداختی ها کارکنان رسمی انجام شده و در برخی موارد پرداخت بیمه آنها تاخیر داشته است. رانندگان اتوبوس هم تا پایان آبان ماه حقوقشان پرداخت شده است ساختار آن باید تکمیل شده و در بهمن و اسفند با یک نظم و صورت گیرد. رانندگان اتوبوس هم حقوق دی و بهمن  را دریافت نگرفته اند و حقوق آتشنشانان نیز تا پایان دی پرداخت شده و امیدواریم بقیه مطالبات را نیز تا ۲۰ اسفند پرداخت شود.

عضو شورا همچنین گزارشی از روند پرداخت نگهبانان، مربیان ورزش و راهبندها را هم ارایه داد و افزود: امیدواریم همه کمک کنند تا برای ایام عید همه با دست پر نزد خانواده های خود باشند.

محمد علی رفیعی نوده نیز روز وکیل را تبریک گفت و با اشاره به دریافت وام بانک شهر که در کمیسیون ها بررسی شده است، افزود: کلانشهرهای زیادی از این تسهیلات استفاده کرده اند البته اصراری به دریافت وام از بانک شهر نیست می توان از دیگر بانکها هم تسهیلات دریافت کرد و می توان بررسی شود تا برای پروژه ها هزینه کرد.

موسوی روزان به نزدیک شدن ایام نوروز اشاره کرد و خواستار ترمیم آسفالت معابر در ایام پایان سال شد.گفت: رشت شهر مسافرپذیر است ولی مردم هم در وضعیت چاله ها دارند اذیت می شوند و شهردار باید فکری برای ترمیم آسفالت فکری اساسی کند.

عضو شورا به وضعیت رانندگان اتوبوسی که در شورای چهارم بصورت حجمی جذب شهرداری شده اند، اشاره کرد و گفت: به هر شکل راننده های آژانسی که در خدمت ما هستند و همچنین نیروهای پاکبان و فضای سبز، در حق ایشان اجحاف می شود و حقوق نیروهای شرکتی خیلی ضایع می شود و نیروها دچار مشکل هستند و حقوق کامل انها طبق قرارداد به انها پرداخت نمی شود و برخی نیروها که سالهای قبل بیش از ۱۰ سال قراردادی در شهرداری کار کرده اند، تصمیماتی در شورای چهارم گرفته شد و به سمت شرکتی شدن آنا هدایت شدند.

روزان افزود: نیروهای شرکتی که بیش از ۱۸ سال سابقه دارند و بعد از ۱۲ سال شرکتی شده اند حداقل در مورد این نیروهای شرکتی آژانسی پاکبان و خدمات شهری نگهبان و … اگر بخواهیم یک گرهی از اعضای شورا تشکیل شده و وضعیت انها را بررسی نمایند و مبالغی که شهرداری به این شرکتها پرداخت کرده، حداقل چندین میلیارد حقوق این کارگران کسر شده و به حساب این شرکتها ریخته شده  است.

وی اظهار کرد: نیروهای آژانسی قرار بود هدایت شود به تعاونی مصرف که موضوع به بازرسی کشیده شد و تلاش اعضای شورا را می طلبد تا با رایزنی با اداره بازرسی و جلب موافقت ایشان، این نیروها در قالب شرکت تعاونی مصرف کار کنند. پایان عمر شورای چهارم است تلاش شود تا وضعیت آنان از بلاتکلیفی خارج شود.ایسنا