مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به رویکرد مثبت این نهاد برای بهره گیری از ظرفیت های حوزه علمیه، گفت: بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه گامی مهم در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای صبح دوشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به نقش مهم پرورش در کنار آموزش، گفت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو مرجع مهم فرهنگ جامعه محسوب می‌شوند.

جهان آرای به اهداف شکل گیری این کمیته و اهمیت همکاری‌های دو جانبه این مراکز مهم فرهنگی و آموزشی، افزود: بهره گیری از قابلیت‌های حوزه‌ها در امر پژوهش، توسعه فعالیت‌های تربیتی، تبلیغی و تعمیق باورها و همچنین مشارکت در تربیت و توانمندسازی منابع انسانی از مهم‌ترین اهداف شکل گیری این کمیته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به رویکرد مثبت آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان با بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه گامی مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان است.

وی افزود: تأمین، تربیت و اعزام روحانیان برای اقامه نماز در مدارس و همکاری در اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد از جمله راهکارهای افزایش این همکاری‌ها است.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان بررسی و هر کدام از اعضا نقطه نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.