بهزاد نیک فهم با بیان این موضوع که به عنوان فرزند این شهر با انگیزه ایجاد تغییر پای در این عرصه نهادم اظهار داشت: امروز همگان به معضلات و مشکلات شهر واقف هستند و تنها راه حل این مسایل را همدلی و هم صدایی مسئولین و مدیران شهری میدانم.

به گزارش ندای گیلان، بهزاد نیک فهم ارتقا سطح کیفیت شهروندان با بکارگیری و ایجاد منابع و ظرفیت ها را برنامه محوری خود میدانم و با ارائه یک استراتژی روشن به این سو گام برخواهم داشت.

نیک فهم با ذکر این مطلب که آثار اقدامات مدیریت شهر اغلب مانا و ماندگار خواهد بود با تاکید بر لزوم برنامه محوری و اتخاذ سیاستهای بلند مدت اظهار داشت: حفظ منابع مالی محدود موجود و پرهیز از هزینه کردهای بدون برنامه را جزو برنامه های خود دانست.
نامزد تصدی شهرداری رشت ابراز داشت : باید با مقابله با پدیده تفکیک شهر به طبقات اقتصادی مختلف و بسط عدالت اجتماعی مانع از تقسیم طبقاتی شهر شویم.
نیک فهم توجه ویژه به پدافند غیرعامل و ایمن سازی شهر علی الخصوص بازار و سکونتگاههای غیررسمی را جزو برنامه های خود ذکر نمود.
نیک فهم ایجاد شهری پیاده محور با انگیزه تبادل فرهنگی با توجه به پیشینه تاریخی رشت را اقدامی جهت حفظ تاریخ ظهر دانست.
وی برندسازی محله محور، توسعه گردشگری مذهبی، برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی و ایجاد منفعت مالی برای شهر و شهروندان از این طریق، توجه ویژه به مسائل محیط زیستی و ساماندهی پسماند را جزو برنامه های خود ذکر کرد.