شهردار رشت گفت: در آینده نزدیک شهرداری شرایط بهره‌مندی معلولین و جانبازان از امکانات شهری را در راستای یکسان سازی حقوق شهروندی را فراهم خواهد کرد.

مسعود نصرتی اظهار کرد:در کشور ما با وجود آیین نامه‌های متعدد در راستای مناسب سازی محیط برای استفاده معلولین و جانبازان اما متاسفانه شهرها کمتر توانستند خود را به این امکانات و شرایط ویژه معلولین بهره‌مند سازند .

شهردار رشت با تاکید بر نگاه مدیریت شهری مبنی بر تجهیز شهری که پاسخگوی همه شهروندان باشد،تصریح کرد:در نگاه تخصصی و حوزه بین الملل شهری که نتواند قابلیت و توان خدمات رسانی به همه شهروندان چه کودک، چه میانسال،چه سالمند و چه معلولین و جانبازان را داشته باشد.

وی افزود: این روز فقط برای بیان حرفهای خوب و زیبا نیست بلکه باید با ارتقا انتظار اجتماعی یک اتفاق خوب را برای شهر رقم زد.

دکتر نصرتی با اشاره به مشکلات عدیده شهرداری از جمله پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در کلیه حوزه های شهری باید در حوزه مناسب سازی شهر گام های مثمرثمری برداشته شود .

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی همه شهروندان از حقوق شهروندی یادآور شد:در آینده نزدیک شهرداری شرایط بهره‌مندی امکانات توسط معلولین و جانبازان چه در پارک ها ،چه در حمل و نقل عمومی فراهم خواهد کرد و علاوه بر آن شایسته است تا دیگر دستگاهها نیز برای تجهیز ادارات خود در راستای بهره‌مندی یکسان حقوق شهروندان برای همه اقشار جامعه اقداماتی داشته باشند .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد:سه تشکل فعال مجموعه معلولین در گیلان درصدد گسترش اهداف بلند هستند .

محمد حسن عاقل منش با تأیید نظر شهردار مبنی بر مناسب سازی شهر برای بهره برداری معلولین گفت: روشندلان ارجمند شهر ما دوست دارند تا مانند دیگر شهروندان همه کارهای خود از اخذ علمک گاز گرفته تا دسترسی به باجه های ATM و….را شخصا انجام دهند .

وی در ادامه عصای سپید را پرچم استقلال نابینایان خواند و افزود: امید است همه مسئولین با به رسمیت شناختن حقوق تمامی معلولان به ویژه روشندلان در تحقق مطالبات به حق آنان گام های بلندی بردارند .

رئیس هیات ورزش نابینایان شهرستان رشت در ادامه این نشست گفت: هیئت ورزشی نابینان با داشتن هفت رشته مخصوص آقایان و پنج رشته مخصوص بانوان متاسفانه فاقد هرگونه مکان ورزشی است .

جهانبخش عسکری با اشاره به عدم استفاده نابینایان از سالن‌های ورزشی شهرداری در سه سال اخیر گفت: سالن ورزشی بانوان و چمن مصنوعی منظریه از جمله مکان‌هایی است که با حمایت مجموعه مدیریت شهری می‌تواند در اختیار روشندلان قرار گیرید .

ممتازی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن معلولین بینایی گیلان خاطرنشان کرد:علاوه بر مناسب سازی محیط شهری،راه اندازی یک دفتر هماهنگی با سمن ها در شهر از ضرورتهای جامعه هدف معلولین است