رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: گیلان دروازه ارتباط ایران با اروپا است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در سفر خود به گیلان به منظور بازدید از پیاده راه شهر رشت و بررسی طرح‌های بازآفرینی شهری رشت در شورای اسلامی شهر رشت حضور یافت.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و با تاکید بر تاثیر گذاری گیلان در کشور، اظهار داشت: گیلان و رشت نقش با اهمیتی را در کشور ایفا می کردند و گیلان از دیرباز دروازه ارتباطی ایران با اروپا بود. همچنین بزرگترین تاجر های کشور برای اینکه یک شب را در هوای دلپذیر رشت بگذراند به کاروانسراهای رشت می‌آمدند.
اسماعیل حاجی پور با اشاره به نجابت و هوش بالای مردم رشت، تصریح کرد: سرزمین گیلان مفاخر بزرگی از جمله آیت الله بهجت، پرفسور سمیعی، آیت الله احسان بخش، پرفسور رضا و … را به دنیا معرفی کرد و این سرزمین مهد مفاخر بزرگی است که مردمانی نجیب و مهربان را در خود جا داده است به همین خاطر هر فردی به گیلان می‌آید توانایی دل کندن از این سرزمین را ندارد.
وی با تاکید بر اجرای پروژه های موثر در توسعه شهر رشت در دوره های گذشته افزود: پروژه پیاده راه در بافت مرکزی رشت کار بزرگ و خوبی بود که البته مشکلاتی مانند آماده نبودن زیر ساخت های آن مشکلاتی را برای شهروندان و بازاریان ایجاد کرده است.