فرماندار صومعه سرا با اشاره به لزوم آماده سازی بستر مناسب شهری برای مسافران گفت: ایجاد یک فضای سرسبز و زیبا سبب ایجاد انگیزه برای توقف و ماندگاری مسافران است.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،علی فتح اللهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۷ اظهار داشت : عمر وفرصتها سریع می گذرند ، تلاش کردیم با اقدامات لازم واجرایی کردن به موقع طرح ها و پروژه ها آنچه را که وظایف کاری واخلاقی ماست به طور صحیح انجام گیرد.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و در پیش بودن سفرهای نوروزی و ورود گردشگران و مسافران به شهرستان  و با توجه به شرایط آب و هوایی گفت : این یک فرصت طلایی است که باید به نحو احسنت از آن بهره ببریم
وی در ادامه افزود : اگر از این موقعیت و فرصت خوب بهره نگیریم با تهدیدهایی مواجه خواهیم بود که یکی از آنها بحث عبور و مرور و ترافیک است که شرایط را سخت خواهد کرد ، تهدید دیگری که با آن مواجهیم زباله و دفع آن است که باید بطور جدی و با مدیریت خوب شما مدیران اجرایی رفع و برطرف شود.

وی اولین گام را آماده سازی بستر مناسب شهری برای مسافران دانست و افزود : ایجاد یک فضای سرسبز و زیبا سبب ایجاد انگیزه برای توقف و ماندگاری مسافران است ، شهرداران وبخشداران موظفند با گل آرایی ، کاشت نهالهای زینتی ، چمن کاری ، رنگ آمیزی جداول ، روشنایی معابر جاده های اصلی ورودی شهرها ، آماده سازی مساجد ونمازخانه های بین راهی ، پمپ های بنزین و نظافت عمومی سرویسهای بهداشتی نیز جزء برنامه هایی کاری خواهد بود که پرداختن به آن موجب جذب مسافران و رضایتمندی آنان از شهرستان ما و خدمات شهری خواهد بود.
فتح اللهی در ادامه یکی از مصوبات جلسه را اجرای طرحی دائمی برای ورودی شهرستان عنوان کردند و افزود : ضرورت دارد تا یک فضای خوب مهیا شود تا دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران مکانی ثابت داشته باشند و هفته آینده کارگروهی در این باره تشکیل شده و شهرداری صومعه سرا ، میراث فرهنگی ، هلال احمر ، اورژانس با هم اندیشی سازه مناسب و ثابت که الگوی معماری آن با معماری شهرستان ما همخوانی داشته باشد ایجاد کنند که هم خدمات بدهند و هم از زیبایی آن لذت ببرند .
فرماندار در پایان ضمن اشاره به اینکه کلیه حفاری ها و تردد کامیونهای راه سازی در این ایام تعطیل خواهد بود گفت : در بحث دارو خانه های کشیک هم بهداشت ودرمان نظارت کامل داشته باشند و  نانوایی ها در روزهایی آغازین سال تعطیلی نداشته باشند تا مردم با مشکل مواجه نشوند وهمه دستگاه های خدمات رسان اعم از اداره برق ، آب و گاز و …. آماده باش کامل بوده و نسبت به جمع آوری و ساماندهی پرده های تبلیغاتی غیر ضروری اقدامات سریعا توسط شهرداری صومعه سرا صورت بگیرد.