خسته بند گفت:تا زمانی که حمل و نقل عمومی ما حتی المقدور تا 2 برابر افزایش پیدا نکند کماکان شاهد مشکلات در حوزه راه و گردشگری خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،حسن خسته بند درباره وضعیت راه های کشور در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به بودجه و اعتبارات دولت، امکانات کافی جهت رسیدگی به راه های کشور را نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضیعت راه های کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد گفت: با توجه به اینکه تقسیم و ازدحام گردشگران در ایام نوروز و تابستان متعادل نیست و همه فشار ها در همین ایام است قاعدتاً شاهد ترافیک در راه های کشور خواهیم بود.

خسته بند با اشاره به اینکه مشکلات و نبود امکانات کافی به مانند سال ها گذشته امسال نیز ادامه دارد گفت: با توجه به حجم مسافران و گردشگران در ایام نوروز و تابستان تا زمانی که حمل و نقل عمومی ما حتی المقدور تا 2 برابر افزایش پیدا نکند کماکان شاهد مشکلات در حوزه راه و گردشگری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشور ما نیز باید به مانند کشورهای پیشرفته برای مردم تسهیلات قرار دهد افزود: دادن تسهیلات به گردشگران و مسافران هم می تواند فشار گرانی واحدهای گردشگری را که مهمانپذیر هستند را کاهش دهد و هم گردشگر در طول سال می تواند به صوت پراکنده سفر کند و با این کار به گردشگر و واحدهای مهمانپذیر فشاری وارد نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با ازدحام جمعیت در نوروز قیمت های واحد های گردشگری و پذیرایی افزایش پیدا می کنند گفت: امیدوارم در سال های آینده مسئولان کشوری به جایی برسند که برنامه ریزی مناسبی درباره این موضوع انجام دهند.

خسته بند خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مسئولان  باید به نحوی باشد تا امتیازاتی برای کسانی که توان مالی پایینی جهت سفر و یا کسانی که تمایل به سفر در زمان های دیگر دارند در نظر گرفته شود لذا این شیوه مطلوبی است که بیشتر کشورهای پیشرفته از آن استفاده می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت بودجه و اعتبارات دولت عنوان کرد: تمامی افرادی که مربوط به حوزه راه و گردشگری می باشند اعم از زمینی و هوایی در این ایام تمام تلاش خود را جهت رسیدن به یک نتیجه مطلوب انجام خواهند داد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در شهرستان انزلی برای نوروز گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با شهردار، فرماندار و مسئولان شهرستان انجام شده است آسفالت خیابان‌ها، گل کاری و درختکاری، رنگ آمیزی و نظافت شهرستان از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان انزلی جهت استقبال از مسافران نوروزی است.

خسته بند با بیان اینکه در بخش ها و حومه شهرستان انزلی نیز هماهنگی های لازم با بخشدارن جهت مرمت و زیبا سازی محیط برای نوروز صورت گرفته است افزود: پیش بینی می کنیم شهرستان انزلی ظرفیت لازم را جهت پذیرایی از مسافران نوروزی را با کم ترین ضعف داشته باشد.تسنیم