فرماندار رشت با اشاره به انتقال مدیریت مهد‌های کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: مهد های کودک باید به لحاظ برخورداری از شاخص های آموزشی، تجهیز و آماده‌سازی مکانی با استانداردهای مورد نظر‌آموزش و پرورش منطبق باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا به خود دیده است و باید با برنامه ریزی های هدفمند سعی در کاهش عقب ماندگی و تبعات اختلال در امور آموزشی دوران کرونا نمود.

 مقام عالی دولت در مرکز استان با اشاره به ضرورت آموزش غیر حضوری در دوران همه‌گیری کرونا و استفاده فراوان از فضای مجازی در این زمینه، خاطر نشان کرد: با توجه به عدم تفکیک محتوای مفید و مضر مطالب در فضای مجازی، فعالیت دانش آموزان در این فضا از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی با تاکید بر آگاهی و بینش بالای نسل جدید، اظهار داشت: نسل کنونی به عنوان نیروهای مدیریتی آینده کشور نیاز به استفاده از آموزش تحلیلی و اقناع فکری در برابر مطالب مسموم موجود در فضای مجازی دارند که این موضوع دلیلی بر اهمیت رسالت معلمان و اساتید دانشگاه است.

 دکتر امام پناهی بر استفاده از توان خیرین در تجهیز و تامین هزینه جاری مدارس تاکید و اظهار امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن پیک ششم همه گیری کرونا شاهد حضور دوباره دانش آموزان در مدارس باشیم.