فرماندار رشت با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری در استای رفع مشکلات ساکنان منطقه از اولویت های دولت تدبیر و امید است، افزود: همه دستگاه های اجرایی موظفند همکاری لازم را در جهت اجرای موفق این طرح با دبیرخانه این ستاد داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری رشت با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری در استای رفع مشکلات ساکنان منطقه از اولویت های دولت تدبیر و امید است، افزود: همه دستگاه های اجرایی موظفند همکاری لازم را در جهت اجرای موفق این طرح با دبیرخانه این ستاد داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف طرح بازآفرینی شهری در راستای توسعه شهرها، ارایه خدمات بهتر و زیباسازی شهرها، اظهار داشت: اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند نگاه همه جانبه و متوازن است تا از طریق آن کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد.

فرماندار شهرستان رشت به توجه ویژه دولت به مقوله بازآفرینی شهری و تخصیص اعتبارات خوب در این راستا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از شهرستان های استان های دیگر از این فرصت به خوبی بهره بردند لذا ما نیز باید از ظرفیت های بازآفرینی شهری حداکثر استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری ازظرفیت ها و بافت های دارای قابلیت بازآفرینی شهر رشت، گفت: شهر رشت با دارا بودن بافت های تاریخی ارزشمند و محله های قدیمی همچون ساغریسازان، چله خونه، استاد سرا و خواهر امام، بسترهای مناسبی در این زمینه دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مهندس فتح اللهی ساماندهی محلات حاشیه شهر و استفاده از ظرفیت ساختمان و املاک دولتی در جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری را از دیگر موارد حائز اهمیت در این زمینه دانست و افزود: شناسایی مناطق دارای پتانسیل بازآفرینی شهری در شهرستان رشت ضرورت دارد لذا دستگاه ها باید اراضی و املاک دارای قابلیت بازآفرینی شهری را شناسایی کرده و نهایت همکاری را در این بخش داشته باشند.