رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از عملیات لایروبی نهر «سید علی اکبری» در شهرستان لاهیجان با پیشرفت فیزیکی 50 درصد خبر داد .

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت :  نهر «سید علی اکبری »با توجه به ورود بالای رسوبات به بستر این نهر و همچنین وجود پیچ و خم­های متعدد و پوشش گیاهی در حاشیه نهر  دچار کاهش سطح مقطع جریان شده بود .

 خرّمی ادامه داد : شرکت آب منطقه ای گیلان برای رفع این مشکل با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی دکل بلند اقدام به لایروبی شش کیلومتر از  نهر مذکور نمود که هم اکنون عملیات لایروبی، با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی در حال انجام است.

 خرّمی اظهار داشت : طول لایروبی در این پروژه حدود ۱۲ کیلومتر می باشد که  حدود شش کیلومتر آن با آزاد سازی همزمان ۲ هکتار از اراضی تصرف شده نهر مذکور انجام گردید و امید است عملیات اجرایی مورد اشاره تا پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان اعلام داشت :  نظر به اینکه نهر «سیدعلی اکبری» نقش به سزایی در تأمین آب مورد نیاز مزارع شالیکاری منطقه دارد ، با اتمام این عملیات علاوه بر رفع آبگرفتگی اراضی حاشیه نهر در مواقع سیلابی، امکان آبگذاری بهتر سردهنه­ های منشعب از این نهر و انتقال آب به مزارع کشاورزی نیز در فصل زراعی پیش رو به آسانی فراهم می­ گردد.

شایان ذکر است نهر سید علی اکبری لاهیجان با عبور حجم آب به مقدار ۲۵ متر مکعب بر ثانیه به عنوان اصلی ترین و مهمترین مجرای آبی جهت تامین آب کشاورزی ۱۸ هزار  هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه محسوب می شود .