وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی سهام عدالت خبر داد و گفت : لایحه این بسته سیاستی به زودی به مجلس ارائه می شود.

به گزارش نداي گيلان: علی طیب نیا امروز در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی گفت : در بحث کارشناسی و مفصل با حضور کارشناسان بازار سرمایه، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی مشکلاتی که سهام عدالت در حوزه مختلف با آن مواجه است، از افراد مشمول سهام عدالت تا سبد سهام واگذار شده، نحوه ساماندهی و مدیریت و شیوه آزادسازی سهام عدالت بررسی شده است.
طیب نیا افزود : تلاش کردیم یک بسته سیاستی برای رفع همه این چالش ها و تامین دو هدف عمده ما طراحی شود و هدف اول این است که اقتصاد به صورت مردمی شود و عامه مردم در مدیریت و مالکیت بنگاه های اقتصادی نقش داشته باشند و هدف دوم این است که شرکت های بزرگ به صورت کارآمد مدیریت شود.
اوبا اشاره به دو لایحه جدید بانکی هم گفت : حذف ربا از عملیات بانکی حداقل انتظارات را برآورده می کند اما بانکداری اسلامی، اقتصاد اسلامی را به عنوان یک نظام می بیند و همه اجزای این نظام از جمله شبکه بانکی، بانک مرکزی و رویه های بانکی باید مبتنی بر احکام اسلامی باشد.
وزیر اقتصاد گفت: در دو لایحه جدید بانکی تلاش شده است بانکداری اسلامی به عنوان یک نظام دیده شود و صرفا به عقود اسلامی بسنده نمی کنیم بلکه باید چالش های مختلف را برطرف کند.