فرماندار لاهیجان گفت: این شهرستان نیاز به چهار هکتار زمین برای دفن زباله ها دارد که باید اداره منابع طبیعی نسبت به تامین زمین مورد نیاز زباله اقدام کند.

به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی در جلسه پسماند شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: بسیاری از کشورها از موضوعی به نام زباله عبور کرده اند و در این کشورها تهدیدی به نام پسماند وجود ندارد و از آن به بهترین نحو استفاده می کنند ولی ما باید در این زمینه بیشتر عمل کنیم.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه باید به طور جدی و با تمام توان به تبدیل این معضل به یک فرصت پرداخت، افزود: در یک استان سبز و با مواهب طبیعی و خدادادی زندگی می کنیم که باید با تغییر در رفتار خود تولید زباله در آن تعدیل و از آسیب آلودگی ها به منابع با ارزش و خاک حاصلخیز آن جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان گیلان و شهرستان لاهیجان، پسماند هنوز به عنوان یک معضل به شمار می رود در حالی که باید با جدیت و با همکاری همگانی این مشکل حل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات خوبی برای مدیریت دفع زباله در سال های اخیر توسط مدیریت ارشد استان صورت گرفته است که تاکید استاندار محترم اقدامات مستمر این مهم می‌باشد.

احمدی عنوان کرد: شهرستان لاهیجان هم اکنون با اشباع شدن جایگاه دفع زباله در تموشل لاهیجان، نیاز به چهار هکتار زمین برای دفن زباله ها دارد که باید اداره منابع طبیعی نسبت به تامین زمین مورد نیاز زباله اقدام کند زیرا زمین موجود گنجایش بیش از این را ندارد.

فرماندار لاهیجان متذکر شد: همه مسئولان باید مشکل زباله را مشکل اداره خود بدانند و نسبت به حل آن اقدام کنند و از طریق استانی نیز پیگیری خواهد شد.