شهردار لاهیجان گفت: وضعیت ساخت و ساز در لاهیجان در سال ۹۴ رتبه دوم بعد از شهر رشت را دارد.

به گزارش ندای گیلان،و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، سعید آگشته صبح امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی لاهیجان و مدیران دفاتر فنی و مهندسی بیان کرد: وضعیت ساخت و ساز در لاهیجان در سال ۹۴ با همه نقطه نظراتی که تیم مدیریت شهری داشت در رتبه دوم بعد از شهر رشت دارد و این یعنی اینکه نگاه ما نگاه انقباضی نبوده است.

وی اضافه کرد: اتفاقاتی که در بازار مسکن افتاده متاثر از سیاست‌های مدیریت شهری‌نیست و متاثر از یک اقتصاد کلان است، هر چند نگاه ما نسبت به صدور پروانه بر اساس یک چارچوب فنی است.

شهردار لاهیجان گفت: دو راهکار برای مدیریت شهری در آینده بیشتر وجود ندارد که عبارتند از خلق و تولید ثروت و جذب سرمایه گذار و ما اگر نگاه‌مان این باشد که با صدور پروانه ساخت و ساز می‌توانیم شهر را اداره کنیم این نگاه کاملا غلط است.

وی افزود: هر چند بعنوان یک اقتصاد مولد و بعنوان یک صنعت مادر می بایست از آن حمایت کنیم.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه ما ، تیم مدیریت شهری و نظام مهندسی را جدا از همدیگر نمی دانیم، اضافه کرد: ما نظام مهندسی را به عنوان بخش‌های بسیار مهم و مرتبط با شهرداری می‌دانم، اما اداره شهر بر اساس ساخت و ساز نه اقتصاد مولد است نه تولید ثروت می کند و از این جهت حوزه فکر و حوزه توجه مدیریت شهری به خلق ثروت و توجه به سرمایه گذاری است.