مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان گيلان :بايد به توسعه كسب و كار و تجارت واحدهاي صنعتي كمك كنيم .

ندای گیلان:مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان گيلان  :بايد به توسعه كسب و كار و تجارت واحدهاي صنعتي كمك كنيم .

طهمورث لاهوتي اشكوري با اعلام اينكه درسال 94سه هدف عمده را دردستوركار داريم، گفت: بنا داريم كيفیت خدمات خود را دربخش زيرساختها افزايش دهيم تا واحدها ازخدمات بهتربهره مند شوند.

وي پيگيري كارها و رفع مشكلات كوچك و برطرف كردن موانع به صورت موردي و كلي و درمواقعي كمك به حل مشكل ضمانت بانكي براي برخي واحد ها را ازديگربرنامه هايي دانست كه قرار است درسال جديد به آن پرداخته شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در ادامه بیان داشت : عمده‌ترين مشکلي که در حوزه شهرک‌هاي صنعتي استان با آن مواجه‌ايم ساماندهي زيست‌محيطي واحدهاي صنعتي است.

وی در ادامه بیان داشت : براي ساماندهي زيست‌محيطي واحدهاي صنعتي در سالي که گذشت در پنج نقطه صنعتي عمليات اجراي تصفيه‌خانه فاضلاب را آغاز کرديم که دو نقطه صنعتی آن یعنی ناحیه صنعتي کوچيچال فومن و شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه در حال ساخت می باشد .

لاهوتی اشکوری در ادامه افزود : زمانبندي اجراي این دو پروژه 18 ماه پيش‌بيني شده اما اميد است که در زمان کوتاه‌تري به اتمام برسد و شاهد بهره‌برداري از آن باشيم. اعتبار اين طرح هم از محل اعتبارات استاني، اعتبارات ملي و منابع داخلي تامين شده است .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص بدهي‌هاي معوق برخي از واحدهاي صنعتي که قادر به پرداخت آن نيستند بیان داشت : اين مشکلي است که هميشه برخي از واحدهاي صنعتي با آن روبه‌رو بوده‌اند. معمولا وقتي معوقات بانکي افزايش پيدا مي‌کند حتي اگر بانک‌ها مهلت بيشتري جهت پرداخت بدهند مبلغي را به عنوان سود بانکي به مبالغي که بايد واحدهاي توليدي پرداخت کنند مي‌افزايند. اين مهلت‌دادن کمکي به حل مشکل اين واحد‌ها نمي‌کند. به اعتقاد من کمک به توسعه کسب و کار اين واحدهاي صنعتي مي‌تواند راهگشا‌تر باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اينكه صنایع کوچک با سرمایه کم می تواند شرایط ایجاد اشتغال وتولید درکشور را فراهم آورد، تصريح كرد : حمایت ازصنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک های مختلفی نیز تفاهمنامه همکاری امضاء کرده است.

وي تسهیلات قابل پرداخت به صنایع کوچک را به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی درکشوردانست و اضافه كرد: این صندوق به موجب اساسنامه صورت گرفته موظف است امکان توسعه صنایع کوچک را درکشور فراهم سازد.

لاهوتي اشكوري ادامه داد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، سازمانی حمایتی است که نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرکها و نواحی صنعتی کشور را در چهارچوب سیاستهای کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع کوچک در تولید ناخالص ملی با استفاده ازمنابع داخلی برعهده دارد.

وی درپایان گفت : متاسفانه حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانکها با مجوزهای صنعتی و عدم پرداخت اقساط ، باعث ایجاد حس بی اعتمادی از سوی بانکها نسبت به بخش صنعت شده است که درسال 94 با مدیریتی مناسب وشناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر و احیای واحدهای صنعتی راکد تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی صنایع کوچک به کارخواهيم بست.