ندای گیلان:قیمت جهانی نفت در جریان هفته گذشته ۲ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات به ۶۵ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. قیمت دو شاخص نفت روز جمعه از هم فاصله گرفت به نحوی که قیمت برنت به دلیل ادامه درگیری ها در یمن به بالاترین رقم 4 ماه و نیم […]

ندای گیلان:قیمت جهانی نفت در جریان هفته گذشته ۲ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات به ۶۵ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت دو شاخص نفت روز جمعه از هم فاصله گرفت به نحوی که قیمت برنت به دلیل ادامه درگیری ها در یمن به بالاترین رقم 4 ماه و نیم گذشته رسید و نفت خام آمریکا به دلیل نگرانی از یک افزایش دیگر شاخص ها در بازار بورس کاهش یافت.
درگیری ها بین گروه های مختلف در قسمت های جنوبی و مرکزی و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به مواضع حوثی های یمن، نگرانی ها بر سر امنیت تامین نفت خاورمیانه را افزایش داده است
کاهش ارزش دلار نیز موجب تقویت قیمت نفت برنت شده و مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت خام آمریکا گشته است.
نگرانی ها از اینکه حجم ذخایر نفت خام آمریکا ممکن است هفته آینده به رکورد جدیدی برسد، بر قیمت نفت خام آمریکا تاثیر گذار بوده است. این در حالی است که تقاضای کلی برای نفت و فرآورده های نفتی به خصوص بنزین در آستانه فرارسیدن فصل سفرهای تابستانی بالا رفته است.
جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تنش ها در یمن موجب تقویت قیمت نفت برنت شده، در حالی که پیش بینی افزایش مجدد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته آینده قیمت نفت خام آمریکا را پایین کشیده است
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 43 سنت افزایش به 65 دلار و 28 سنت رسید. در معاملات دیروز قیمت نفت برنت تا 65 دلار و 80 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 10 دسامبر تاکنون بود.  قیمت نفت برنت در این هفته برای سومین هفته متوالی 3 درصد برابر با 2 دلار رشد کرد.
نفت خام آمریکا نیز دیروز با 59 سنت کاهش از بالاترین رقم سال 2015 (58 دلار و 41 سنت) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود عقب نشینی کرد و به 57 دلار و 15 سنت رسید. با این حال قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای ششمین هفته متوالی افزایش داشت.