اسدالله‌نژاد با اشاره به برخی از اظهارنظرها در خصوص مقصر قلمداد کردن دفترداران و واسطه ها در افزایش شدید قیمت جوجه گفت: این اظهارات بیشتر به طنز شبیه است

به گزارش ندای گیلان،حبیب اسدالله‌نژاد گفت:با توجه به آنالیز قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بر اساس قیمت نهاده‌های تولید و جوجه، در حال حاضر قیمت مرغ در بازار منطقی و واقعی است و کاهش آن زیان و ضرر مرغداران گوشتی را رقم خواهد زد.

وی افزود: کاهش تولید جوجه اگر چه باعث افزایش شدید قیمت جوجه شده، اما تعادل بین عرضه و تقاضای مرغ را نیز فراهم آورده و همین امر باعث تثبیت نسبی قیمت مرغ در بازار و رضایت نسبی تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان با اشاره به کاهش قیمت جوجه و مرغ در چند روز گذشته و طبیعی‌بودن آن با توجه به شرایط فصلی و افزایش حجم تولید، افزود: برای تامین مرغ ماه محرم هیچگونه نگرانی وجود ندارد و حجم تولید بدون نیاز به تزریق مرغ‌های منجمد شرکت پشتیبانی، توانایی تامین مرغ بازارمصرف را دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و جوجه و به تبع آن قیمت تمام شده، لازم است شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به افزایش قیمت خرید مرغ در قالب طرح ذخیره سازی استراتژیک و همچنین قیمت عرضه مرغ در بازار را در راستای تامین ذخائر و حمایت از تولید افزایش دهد.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشاره به برخی از اظهارنظرها در خصوص مقصر قلمداد کردن دفترداران و واسطه ها در افزایش شدید قیمت جوجه گفت: این اظهارات بیشتر به طنز شبیه است و عامل اصلی گرانی شدید جوجه حجم تقاضا، کاهش تولید و سودجویی واحدهای مرغ مادر بوده است و متاسفانه دستگاههای مسئول اعم از جهاد کشاورزی، سازمان حمایت،صنعت،معدن و تجارت،تعزیرات و در این آزمون عملکرد بسیار بدی داشته اند و متاسفانه یا نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند بحران قیمتی جوجه را علیرغم مصوبه سازمان حمایت کنترل کنند.

اسدالله نژاد با اشاره به طرح جدید سامانه مدیریت جوجه ریزی کشور آن را پر ابهام خواند و ابراز امیدواری کرد :همانند سایر طرح‌های قبلی وزارت جهاد کشاورزی مانند ساماندهی مرغ، یکپارچه‌سازی و… دود این سامانه به چشم مرغداران نرود.

 


isna