استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پیگیری جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه سال 98 ،گفت: اگر ما در این مورد سستی کرده و به آرامی کار را دنبال کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر ارسلان زارع، استاندار گیلان در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان در سال ۹۹ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق”ع” با یادآوری شعار راهبردی سال یعنی “جهش تولید”گفت: قطعا برای تحقق این شعار راهبردی و اساسی، کشور ما نیازمند برنامه ریزی، تلاش مضاعف و مشارکت همه است که طبیعتا در فضای همدلی، وحدت و کوشش مجدانه امکانپذیر است.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر نه تنها بخش اقتصادی استان و کشور بلکه همه ممالک دنیا دچار آسیب و مشکلات فراوان شدند. اما کشوری مثل ما که در شرایط تحریمی بسر می برد مشکلات مضاعفی هم دارد. لذا اگر قرار باشد ما با اقدامات معمول و فعالیت های روزمره قدم برداریم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

 استاندار با اشاره به برگزاری جلسات مرتبط در فروردین ماه و حضور آقای دکتر نوبخت در استان، گفت: ما اولین استانی بودیم که تفاهم نامه پروژه های جهش تولید را مبادله کردیم و ۹۵ پروژه اعلام شد که ۸۹ مورد آن غیر تملکی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ ،گفت: اگر ما در این مورد سستی کرده و به آرامی کار را دنبال کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: نگاه راهبردی رییس جمهور، ائتلاف ملی برای زندگی و شکست دادن کرونا، استمرار تولید و اشتغال است و این هم نوایی در همه قوا وجود داشته و رییس محترم قوه قضائیه نیز تکلیف کردند بانک ها، واحدهای تولیدی را بخاطر مشکلات اقتصادی تعطیل نکنند.

استاندار با تاکید براینکه چراغ هیچ واحد تولیدی نباید خاموش شود و هیچ کارگری نباید بیکار شود ادامه داد: فعالیت ها نه تنها باید ادامه داشته باشد بلکه باید جهش پیدا کند آن هم به صورت افزایش فوق العاده در رشد مضاعف نه پیشرفت اندک و برای رسیدن به این هدف گذاری، کل استان از جمله شورای برنامه ریزی، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، ستاد اقتصاد مقاومتی و ..‌.همه باید بیش از پیش تلاش کنیم، چون به این توافق رسیدیم که تا پایان دولت نرخ بیکاری در گیلان را تک رقمی کنیم و ما می توانیم این کار را بکنیم، هم قولش را به مردم دادیم و هم اطلاع رسانی کردیم.