رسولی گفت:چندماهی است که مرکز کنترل ترافیک رشت آماده بهره برداری می باشد وفقط گرفتن گذر واژه مربوط به دوربینهای ثبت تخلفات به تاخیر افتاده که مسئولیت اینکار برعهده راهنمایی ورانندگی می باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهررشت در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت اظهارکرد:کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای چهارم با ترکیبی تقریبا ثابت طی مدت زمان فعالیت این دوره ازشورا لوایح خوبی را بررسی ومصوب کرد ویکی از آنها طرح جامع حمل ونقل وترافیک رشت بود.

رضارسولی افزود:چندماهی است که مرکز کنترل ترافیک رشت آماده بهره برداری می باشد وفقط گرفتن گذر واژه مربوط به دوربینهای ثبت تخلفات به تاخیر افتاده که مسئولیت اینکار برعهده راهنمایی ورانندگی می باشد.

وی بااشاره به اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت از دغدغه های شورا وشهروندان می باشد تصریح کرد:تاکنون تجهیزات متعددی از جمله سرور و… به منظور راه اندازی این مرکز خریداری شده اما متاسفانه هنوز بهره برداری از این مرکز آغاز نشده است.

وی در خصوص عدم پیگیری دریافت  گذر واژه مربوط به مرکز کنترل ترافیک از سوی راهنمایی رانندگی تصریح کرد:باید ببینیم که پلیس چه میخواهد وعلت این تاخیر چیست وموانع کار را برطرف کنیم.

رسولی بابیان اینکه تاخیر در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک به  شهروندان وشهرداری آسیب می رساندگفت:حدود دوسال از طرح شدن راه اندازی مرکز کنترل ترافیک میگذرد اما هنوز این کار به اتمام نرسیده وبنده پیشنهاد تشکیل کارگروهی به منظور پیگیری این مبحث را دارم.

 در ادامه این جلسه مشاور کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت ضمن گلایه از عملکرد راهنمایی ورانندگی در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک اظهارکرد:متاسفانه  خواسته های راهنمایی ورانندگی در باره مرکز کنترل ترافیک معقول ومنطقی نبوده وشهرداری هرگونه امکاناتی که راهنمایی ورانندگی تقاضا کرد در اختیارآنان قرار داده است.

یدالله حسینی افزود:در حال حاضر بخش  عظیمی از امکانات مورد نیاز خریداری وتحویل داده شده وبا خرید چند دستگاه مانیتور وسرور کلیه تجهیزات مورد نیازمهیا می باشد.

وی بااشاره به اینکه راهنمایی ورانندگی باید در این خصوص پیگیرانه ترعمل کند گفت:شورا وشهرداری رشت به وظایف محوله خود در این زمینه عمل نموده اند ومابقی اینکار به راهنمایی ورانندگی مربوط می باشد.