فرماندار شهرستان فومن با تاکید براینکه ارزش های جامعه مانند خانواده، حجاب، فرهنگی اجتماعی و فرهنگ زندگی ایرانی و اسلامی باید ارج نهاده شوند، گفت: زبان قصه، فراگیری فرهنگ را برای نسل آینده زیبا تر می کند.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد صبح امروز در جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن با اشاره به اینکه توجه به نسل نونهال و نوجوان پی ریزی مستحکم کشور را به همراه دارد، گفت: اقدامات فرهنگی برای نهادینه شدن باید از نسل های نوین کشور آغاز شود.

 
فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه همه باید برای ساخت شهروندان خوب تلاش کنیم، افزود: داشتن شهروندان توانمند، نیازمند انجام اقدامات پایه ای در فرهنگ است.
 
وی با تصریح براینکه کودکان و نوجوانان میتوانند در کانون در بسیاری از علم ها تجربه کسب کنند، ادامه داد: امکانات و تجهیزات برای آموزش های فرهنگی و اجتماعی باید از سوی مسئولان آماده سازی شوند.
 
قاسم نژاد با یادآوری اینکه قصه گویی یکی از اقدامات فرهنگی پر سابقه است، خاطرنشان کرد: قصه گویی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به نسل امروز انتقال داده است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه نسل امروز بجای حفظ تحکیم بنیان خانواده، اوقات خود را در پرسه زنی در فضای مجازی تلف می کنند، متذکرشد: تحکیم بنیان خانواده و درکنارهم نشینی اعضای آن، موجب پیشرفت یکایک افراد خانواده می شود.
 
محمود قاسم نژاد فرهنگ را مجموعه ای از باور های اجتماعی انسان ها دانست و اضافه کرد: فرهنگ های متمدن ایرانی اسلامی باید توسط قصه و اقدامات فرهنگی به نسل های آینده انتقال پیدا کند.
 
فرماندار شهرستان فومن با تاکید براینکه ارزش های جامعه مانند خانواده، حجاب، فرهنگی اجتماعی و فرهنگ زندگی ایرانی و اسلامی باید  ارج نهاده شوند، گفت: زبان قصه، فراگیری فرهنگ را برای نسل آینده زیبا تر می کند.
 
این مسئول با تصریح براینکه جوانان امروز ایران در تارک علمی دنیا می درخشند، افزود: قصه گویی میراث فرهنگی کشور است.
 
قاسم نژاد با اشاره به اینکه قصه های تاریخی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در بطن جامعه ایرانی نهفته است، متذکرشد: ایران اسلامی سرشار از گنجینه های فرهنگی و تاریخی است.
 
خانم آقاجانی در حاشیه جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن با بیان اینکه فرماندار فومن فرماندار فرهنگی است، افزود: توجه به فرهنگ کودکان و نوجوانان، توجه به آینده جامعه است.
 
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن با تاکید براینکه کودکان کانون بسیار فعال و توانمند هستند، افزود: کودکان با کلام رسا و قلب صادقشان مجری برنامه های متنوعی در این کانون هستند.
 
وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان تز کانون شد و ادامه داد: کانون پرورش فکری برای اعتلای توان فکری کودکان و نوجوانان فومنی تلاش می کند