نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قرارگاه فرهنگی طرح سواحل گیلان تشکیل شود.

به گزارش نداي گيلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نقدها و ارائه راهکارهای ارائه شده در امور فرهنگی گیلان اظهار کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با داشتن سلیقه ها و اندیشه های مختلف در هدف واحد هستیم اما در مسیر اجرا اختلاف سلیقه داریم.

وی ادامه داد: تا مادامی که هدف اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان واحد است این امر عالی محسوب می شود اما تاکنون زیربناها را نساختیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از ناهنجاری ها توسط برخی افراد در جامعه خودنمایی است، تصریح کرد: خیلی ها نمی خواهند با نظام و روحانیت مقابله کنند.
آیت الله فلاحتی به رتبه نخست خیرین گیلان در کشور اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان کمک های بسیاری برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شده و این نشان می دهد مبانی اعتقادی جامعه درست است.
وی با اشاره به اینکه مردم به توحید و آخرت اعتقاد دارند اما آن را جریان بخشی نکردیم، بیان کرد: همه ما مسئول هستیم و باید مردم را در مسیر درست هدایت کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ریشه های اعتقادی در جامعه را خوب دانست و یادآور شد: اگر با بدحجابی و بی حجابی به صورت دلسوزانه برخورد نکنیم به بی راهه می رویم.
آیت الله فلاحتی، خواستار تشکیل کارگروهی برای جمع بندی موضوع های ارائه شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان شد و اظهار کرد: موضوع های ارائه شده باید به صورت کارآمد اجرایی شود.
سند اجرای منشور فر هنگ قرآنی گیلان تدوین شد
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز در جلسه مذکور به سی امین رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم گیلان ماه نشاط معنوی رمضان را پشت سر گذاشتند و نماز عید فطر را به بهترین وجه اقامه کردند.
فیروز فاضلی، بن مایه گیلان را آل کیا و دین مداری عنوان کرد و افزود: کسانی که در این استان می خواهند اسطوره شوند باید بن مایه مذهبی داشته باشند براین اساس میرزا کوچک جنگلی ماندگار شده است.
وی از تدوین اجرای منشور فرهنگ قرآنی گیلان خبر داد و بیان کرد: منشور مذکور برای اجرا باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برنامه های شاخص این اداره کل در امور قرآنی از سال ۹۳ تا سال ۹۷، تصریح کرد: برگزاری ۸۰ نمایشگاه قرآنی، ۱۸۰ محفل انس با قرآن، ۹۰ نمایش خیابانی، مشق نور و نمایش فیلم های کوتاه قرآنی از جمله برنامه های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.
فاضلی به برگزاری ۶ دوره ۳۰ روز با قرآن در شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری آزمون قرآن و عترت از دیگر برنامه های برگزار شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و تعداد ۱۶ هزار نفر در آن شرکت کردند.
وی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب توجه به رشد عقلانی، رشد بدنی، رشد عاطفی، رشد هنری و رشد معنوی جامعه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برای جوانان باید تولید محتوا داشته باشیم و پیشنهاد می کنم از کارشناسان حوزه های علمیه در این زمینه استفاده شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان به انتشار سند راهبردی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: وظایف هر کدام از دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب مشخص شده است.
قرارگاه فرهنگی طرح سواحل گیلان تشکیل شود
فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور از ورود ۵۰۰ هزار خودرو در تعطیلات اخیر به استان خبر داد و اظهار کرد: حضور پر رنگ بخش فرهنگی در سواحل دریا و تفرجگاه های گیلان احساس می شود.
سردار محمدرضا اسحاقی، خواستار تشکیل قرارگاه فرهنگی طرح سواحل گیلان شد و افزود: زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی که دغدغه دارند و مطالبه گری از دستگاه ها را باید داشته باشیم.
وی از ارسال ۲۰ هزار و ۵۰۲ مورد پیامک برای کسانی که در خودروهای آنها کشف حجاب شده از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان خبر داد و بیان کرد: حدود ۱۷ هزار پلاک خودروهای مذکور مربوط به خارج از استان است.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۶ هزار و ۳۱ نفر از مالکان خودروهای مذکور به مراکز انتظامی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: تکرار جرم در زمینه کشف حجاب در خودرو کمتر از ۲ درصد است.