فرمانده سپاه قدس استان گیلان از فرماندار و ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی بندر آستارا در استقبال و پذیرایی از زائرین خارجی تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش ندای گیلان،  سردار محمد عبدالله پور در بازدید از محل پذیرایی و استقبال زائرین خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی که فرماندار ، امام جمعه و سایر مسئولان ستاد وی را همراهی می‌کردند، گفت: امسال در ستاد آستارا شاهد برنامه ریزی های بسیار خوبی بودیم که جا دارد از فرماندار به عنوان رئیس ستاد، امام جمعه و سایر اعضا سپاسگزاری کنیم.

وی ادامه داد: عشق به امام‌حسین(ع) موجب اجتماع بزرگ اربعین شده است و امسال به لطف الهی برغم جوسازی ها و برنامه ریزی‌های دشمنان در کمرنگ کردن این حرکت جهانی شاهد شکوه بیشتر و استقبال زائرین داخلی و خارجی هستیم.

وی یاد آور شد: استقبال خوب از زائرین خارجی در مرز آستارا و مشارکت های مردمی از این زائرین موجب انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و رضایتمندی زائرین را فراهم آورده است.

یونس رنجش فرماندار آستارا و رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) این شهرستان هم در گزارشی اعلام کرد: امسال زائر ورودی از کشورهای آذربایجان ، گرجستان و روسیه به مرز آستارا برای شرکت در مراسم جهانی اربعین حسینی در کشور عراق بیش از 11 هزار و 900 نفر در قالب بیش از 200 کاروان که هفت هزار نفر از زائر مرد و مابقی زن بودند را شامل می شود.

وی اظهار کرد: تعداد زائر امسال در مقایسه با 9 هزار نفر سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: استقبال و پذیرایی خودجوش و مردمی در پایانه مرزی و امامزادگان از مهمترین ویژگی های سال جاری بوده است که با پشتیبانی های دستگاهای اجرایی انجام شد.