سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پشتوانه خوبی برای تیم مذاکره‌کننده است و همانطور که در این قانون آمده توافق خوب توافقی است که در روز اجرای آن همه تحریم‌ها لغو شود.

ندای گیلان:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پشتوانه خوبی برای تیم مذاکره‌کننده است و همانطور که در این قانون آمده توافق خوب توافقی است که در روز اجرای آن همه تحریم‌ها لغو شود.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید مصوبه مجلس در مورد الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای توسط شورای نگهبان گفت: قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای براساس مطالبات و دغدغه‌های موجود در جامعه در مجلس تهیه و به تصویب رسید؛ دغدغه در بحث مسائل هسته‌ای در واقع هم دغدغه رهبری و هم دغدغه مردم بوده و هست.

وی افزود: این قانون نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل نسبت به مسائل عالیه خود حساسیت دارد. مواردی همچون سایت‌های نظامی موضوع لغو تحریم‌ها، سایت‌های نظامی و امثال آن مواردی است که کشور روی آن حساس است و این پیام را برای طرف غربی به همراه داشت که جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنچه که به امنیت ملی‌اش خدشه وارد کند خواهد ایستاد.

سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره در مذاکرات سعی داشته و دارند که توازن بین حقوق و تکالیف ما در عرصه مذاکرات را به نفع خود به هم بزنند اما قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای بین حقوق و تکالیف ما در مذاکرات توازن ایجاد می‌کند.

شفیعی خاطرنشان کرد: براساس قانون مصوب توافق خوب از نظر ما توافقی است که از زمان اجرای توافق تحریم‌ها به طور یکجا لغو شود و سایت‌های نظامی و دانشمندان هسته‌ای ما از بازرسی و مصاحبه مصون باشند و هیچ محدودیتی برای تحقیق و توسعه ما در مسائل هسته‌ای ایجاد نشود.

وی در پایان افزود: قانون دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پشتوانه‌ای برای دیپلماسی هسته‌ای کشور به شمار می‌رود و قدرت چانه‌زنی دیپلمات‌های ما را در مذاکرات بالا خواهد برد.

فارس