عارف وحدت، انسجام و هماهنگی در جبهه اصلاح‌طلبان را از برنامه‌های بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد و تاکید کرد: قرار نیست در این بنیاد رفتاری حزبی نماییم.

ندا گیلان،نشست بررسی مسائل جاری کشور به مناسبت افتتاح بنیاد امید ایرانیان شعبه گیلان با سخنرانی محمدرضا عارف، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدرضا عارف، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خوشحالم که در شهر تلاش و مجاهدت حضور پیدا کردم، اظهار داشت: خوشحالم که بنیاد امید ایرانیان در استان گیلان که استانی نخبه پرور است با این کیفیت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ما خودمان را مدیون مردم می‌دانیم، اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که فراکسیون امید دغدغه همه مردم را درک می‌کند.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه ما نگران نیستیم و فکر نمی‌کنیم در شرایط فروپاشی هستیم، گفت: ما تجربیات زیادی داریم و این مرحله را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

عارف با بیان اینکه انگیزه تشکیل بنیاد امید ایرانیان، ایجاد امید است، اظهار داشت: مهمترین معضل کشور چالش مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد امید ایرانیان، بنیاد جوانان است، اظهار کرد: توانایی و گفتمان اصلاح‌طلبان سبب توسعه پایدار می‌شود. تفکر اصلاح طلبان سبب شده بود که ارز تک نرخی شود و برای کاهش فساد در دستور کار قرار گرفت.

رییس بنیاد امید ایرانیان بهره گیری از دانش نخبگان، فرصتی برای حضور جوانان شایسته در سیاست، ترویج روحیه اعتدال در همه وجوه و توسعه گفتمان کشورداری خردمندانه را از برنامه‌های اصلی بنیاد امید ایرانیان است.

عارف با اشاره به نقش زنان در جامعه گفت: حضور زنان در مباحث سیاسی و جامعه یکی از راهبردهای اساسی ما است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن برنامه‌ راهبردی یکی از اولویت‌هایی است که ما در شهرستان‌ها داریم.

معاون اول رئیس دولت اصلاحات راهبرد توانمندسازی را بسیار پراهمیت دانست و اظهار داشت: کمبود نیروی آماده به کار یکی از مشکلات اساسی ما است‌.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خواهش من از نخبگان اصلاح‌طلب در گیلان این است که مشکلات نباید ما را از راهبردهای اساسی دور کند.

عارف با بیان اینکه گیلان می‌تواند قطب علمی در منطقه شود، اظهار داشت: در مسائل اجتماعی معضلات زیادی داریم‌.

وی وحدت، انسجام و هماهنگی در جبهه اصلاح‌طلبان را از برنامه‌های بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد و تاکید کرد: قرار نیست در این بنیاد رفتاری حزبی نماییم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد امید ایرانیان باید اتاق فکری برای همه دولت‌ها باشد حتی اگر دولت همسو با ما نباشد‌.

عارف با اشاره به اینکه ماه های اول دولت اصلاحات ما نفت را ۷ یا ۸ دلار می‌فروختیم، اظهار کرد: با توکل بر خداوند از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: انتظار نداریم بنیاد امید ایرانیان تمامی مشکلات را حل کند.

وی به انتخابات گذشته اشاره کرد و با اشاره به اینکه ما با برنامه از مردم رای گرفتیم، گفت: مردم عملکرد ما را ارزیابی خواهند کرد و ما می‌توانیم دولت را رو به جلو هل بدهیم تا موفق باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شورای شهر هیچ بهانه‌ای ندارند زیر در ۸ کلانشهر اعضای ما وارد شورا شدند، اظهار داشت: ما به رای مردم نیازمندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان وحدت را رمز موفقت دانست و افزود: امیدواریم‌ معضلات کشور را حل نماییم.

 

  • منبع خبر : دیارمیرزا