فونداسیون پروژه خط چهارمداره مختلط 230 و 63 کیلوولت غرب رشت –پره سر در سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، میر عباس بحری سرپرست مجری طرح ساختمان شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:  عملیات احداث پروژه خط چهارمداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت غرب رشت –پره سر با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید این نیروگاه ، همچنین افزایش پایداری شبکه انتقال استان و تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت شبکه برق استان گیلان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: طول این خط ۵۱ کیلومتر می باشد و دارای ۱۴۷ دستگاه فونداسیون می باشد. فونداسیون ۱۴۳ پایه این خط با موفقیت به اتمام رسیده و پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع اعتبار، ۴ فونداسیون باقیمانده نیز  تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

بحری گفت: به علت موقعیت جغرافیایی خاص استان گیلان، خاک با مقاومت پایین، آبگیر بودن و دسترسی بسیار سخت به محل احداث فونداسیون، بارانی بودن منطقه و تعداد کم روزهای کاری، اجرای پروژه های فونداسیون در استان گیلان به سختی انجام می شود و بسیار هزینه بر و زمان بر می باشد.

وی افزود: بستگی به نوع دکل های پروژه، برای احداث هر پایه، حداقل به ۸۰ مترمکعب و حداکثر به ۳۸۰ مترمکعب بتن ریزی نیاز است. در واقع برای احداث فونداسیون دکل های این خط حدود ۱۷۰۰۰ مترمکعب بتن استفاده میشود.