افتخاری با بیان اینکه فضای شهرستان از آمادگی لازم جهت پذیرش سرمایه‌گذار برخوردار است گفت: متاسفانه فومن در جدول سرمایه‌گذاری در کشور در انتها قرار دارد

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه شورای اداری فومن که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،‌ به فرموده امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «هر عملی را که می‌خواهید برای خدا انجام دهید آن عمل را از آلودگی و پلیدی پاک کنید» اشاره و اظهار کرد:‌ احادیث ائمه اطهار(ع) چراغ راهی برای هدایت انسان‌ها می‌باشد.

وی به اهمیت برگزاری دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمام تلاش ما به عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ایجاد شور و نشاط و اعتماد در جامعه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشد.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات است. تمام توجه و تمرکز دشمنان بر روی مسائل و موضوعاتی است که اعتقادات و هویت‌های ما را ‌تشکیل می‌دهند.

وی متذکر شد:دشمن برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام افتخاری بر پرهیز از روزمرگی در ادارات تاکید کرد و گفت:‌ برنامه‌ریزی دقیق، کارشناسانه،‌ شناسایی آسیب‌ها و مدیریت صحیح برای عبور از روزمرگی در ادارات و سازمان‌ها لازم و ضروری است. باید از تمام ظرفیت و پتانسیل‌ها با برنامه‌ریزی مدون در راستای توسعه شهرستان بهره برد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به تحقق برنامه ششم توسعه، بررسی قانون دائمی مجلس، قانون برنامه مجلس، بررسی کارشناسی بودجه سال ۹۶و…اشاره و تصریح کرد:‌ قانون استاندارد و انرژی‌های پاک از جمله مصوباتی که در مجلس به تصویب رسیده است.

وی حفظ اعتماد مردم نسبت به نظام را مهم دانست و عنوان کرد:تمام تلاش و برنامه‌ریزی عربستان، آمریکا، اسرائیل و…متزلزل و منفعل کردن فضای هسته‌ای در داخل کشور است. معرفی کردن سپاه پاسداران به عنوان تروریست در منطقه یکی دیگر از تلاش‌های دشمنان برای ایجاد بدگمانی ها است.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره بر اینکه دشمن وضعیت کلان اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌ است،گفت:  تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی بواسطه اهمیت این موضوع است. متاسفانه تصویر روشنی از وضعیت کلان اقتصادی کشور نداریم که لازم است چالش‌های موجود در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری اخیر ۲۵درصد مردم، ساکن روستاها هستند که برای کشور مشکل‌ساز است،ادامه داد:بنا است در سال ۲۰۳۵ تعداد روستاییان در جهان ۳۰درصد باشد که این آمار اکنون در کشور ما ۲۵درصد است که خطرناک است.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره به اهمیت تحقق تولید ملی تصریح کرد:برای تحقق تولید ملی و گرایش افراد به تولیدات داخل ارتقای کیفیت محصولات نیاز است.

وی با بیان اینکه مساله بحران آب، بهداشت و سلامت، آموزش، فقدان آمایش سرزمین از موضوعاتی است که نیازمند توجه و ‌بررسی است، گفت:‌آمایش سرزمین یکی از راه‌حل رفع مشکل و پیشرفت است.

حجت‌الاسلام افتخاری خاطرنشان کرد:متاسفانه یکی از مشکلات موجود بدهی ۷۰۰هزار میلیاردی دولت است که در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است. بی‌توجهی به این موضوع خطرناک است. با چاپ اوراق تنها بر بدهی‌ها افزوده می‌شود باید راهکارهای مناسب توسط کارشناسان و متخصصین اندیشیده شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در پایان به وجود مشکلات در بخش سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار کرد:‌با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته فضای شهرستان از آمادگی لازم جهت پذیرش سرمایه‌گذار برخوردار است. متاسفانه فومن در جدول سرمایه‌گذاری در کشور در انتها قرار دارد. نیاز است از ظرفیت‌های فومن در حوزه گردشگری بهره برد.