معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری گیلان گفت: خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت گردشگری، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری‌های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کمیته تخصصی کاهش موانع کسب و کار مجازی گیلان با حضور فعالان حوزه کسب و کارهای نو (استارت‌آپ) استان به ریاست معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری تشکیل شد.

در این جلسه کیمیا تنهایی اظهار داشت: سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و کارآفرین کشور محسوب می شود.

وی افزود: در سایه‌ی توجه به استارت‌آپ های نوپا و بهره‌گیری از تجارب دیگر جوامع در چارچوب منافع ملی، می‌تواند رشد اقتصاد را فراهم آورد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری با اشاره به نقش بی‌بدیل استارت‌‌آپ‌ها در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی و لزوم بهره گیری از نقطه نظرات فعالان حوزه کسب و کار نوپا در رونق و توسعه استان افزود: خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت گردشگری، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری‌های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود .

تنهایی به عدم آشنایی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی با فعالیت های استارت‌آپی را از موانع اصلی بر سر راه این نوع از فعالیت‌ها خواند و اظهار داشت: باید در حوزه آموزش عمومی مباحث پایه‌ی استارت‌آپ اقدامات موثری صورت گیرد.

در این جلسه فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا نیز به بیان مشکلات، موانع و دغدغه‌های خود پرداختند و خواستار حمایت و رفع موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی استان شدند.