نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فقر مردم در زیر سرسبزی استان پنهان مانده است، بیان کرد: نگاه رئیس دولت باید به سراسر ایران باشد اما در گیلان هنوز شاهد بیمارستان عهد قاجاریم و نزدیک به صد سال قدمت دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به شرایط گیلان در طول تاریخ اظهار کرد: سالار دیلمی از فقهای بزرگ گیلان است.

وی، میرزا حبیب الله رشتی را از علمای بزرگ گیلان برشمرد و افزود: در طول تاریخ گیلان از فقهای بزرگی برخوردار بوده است.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه گیلان به عنوان دروازه ورود به اروپا است، تصریح کرد: هنوز گیلان به منزله ورود و خروج به اروپا محسوب می شود این شرایط بر آن حاکم است.

آیت الله فلاحتی، کریدور شمال – جنوب را بستری برای ارتباط اروپا و شبه قاره هند و شرق آسیا دانست و بیان کرد: راه آهن گیلان در راستای اتصال غرب و شرق را به فال نیک می گیریم.

وی همچنین به سخنرانی آقای روحانی در مسجد ارک تهران در سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: آقای روحانی در سخنرانی مذکور از حاج آقا روح الله خمینی به عنوان الامام خمینی نام بردند و کلمه امام در مورد امام(ره) را برای نخستین مرتبه آقای روحانی به کار بردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنرانی جامع حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در مسجد چهارمردان در سال ۵۸، خاطرنشان کرد: آقای روحانی در مسیر انقلاب و ارزش های انقلاب قرار داشته اند.

آیت الله فلاحتی به شرایط ایجاد شده در کشور اشاره کرد و یادآور شد: آقای روحانی می دانند کشورهای قلدری مانند آمریکا قابل اعتماد نیستند و در سخنرانی در لاهیجان فرمودند؛ آمریکا می خواهد به ۴۰ سال قبل برگردیم و ما نمی خواهیم به گذشته برگردیم.

وی با بیان اینکه با تکیه به توان داخلی، نباید به گذشته برگردیم ، اظهار کرد: اداره جامعه نیازمند تلاش است و اینکه انسان بتواند خود را وقف کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آسیای میانه بستر خوبی برای روابط تجاری ما فراهم کرده است، تصریح کرد: در عراق باید حضوری بیشتری داشته باشیم ضمن اینکه ملت عراق عاشق رابطه با مردم ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مطالبه مردم گیلان از رئیس جمهور تحقق مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان است.

امام جمعه رشت، احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود را دومین مطالبه گیلانی‌ها از رئیس جمهور عنوان کرد و یادآور شد: آلودگی رودخانه های مذکور آسیب های بسیاری متوجه شهروندان می کند و تا دولت شما به اتمام نرسیده امیدواریم فضای شهر رشت تلطیف شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار رسیدگی به وضعیت پسماند سراوان شد و اظهار کرد: حدود ۱۸ سال شاهد ورود شیرابه پسماند در منطقه سراوان هستیم و ضررهای بسیاری از این ناحیه به مردم رسیده و امیدواریم فکری برای آن شود.